Har precis beställt mig en Metabo LF724 lackfräs men där jag beställde hade de inga extraskär att sälja.

Nån som vet var man lämpligtvis köper sådana, gärna i Stockholm norrort?

Förresten, nån som har några erfarenheter av att använde den på större ytor, typ fasader? Det finns några gamla trådar men kanske nån har nyare erfarenheter.

Tänk på att slå in all eventuell spik ordentligt

Flinks järn har såg jag när jag var där sist, närmst är Hornsberg eller Bromma för din del.

Jag har använt min lackfräs till hela framsidan på kåken förra sommaren, och kommer fortsätta med baksidan nu till sommarn.
Funkar kanonbra, enda nackdelen är att det blir lent som en barnrumpa när man är klar :)

Videoten skrev:
Jag har använt min lackfräs till hela framsidan på kåken förra sommaren, och kommer fortsätta med baksidan nu till sommarn.
Funkar kanonbra, enda nackdelen är att det blir lent som en barnrumpa när man är klar :)
Låter ju bra. Hur snabbt går det, hur många m2 hinner man med per timme?

Frånsett att spikar är indrivna och det bara är att fräsa på så kör man nog en kvm på 10min

Videoten skrev:
Frånsett att spikar är indrivna och det bara är att fräsa på så kör man nog en kvm på 10min
Känns ju lite bättre än att stå där med speedheatern... :)

Sen flyger det en hel del färgflisor så att köra med långärmat och dammskydd är att rekomendera

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.