Tja. Vi går i planer att bygga ut vårt hus ca 45 kvm. Tanken är krypgrund och träfasad och platt tack eller svag lutning med antingen plåt eller lämplig takpapp. Tanken är att snickaren ska bygga stommen klar och fasaden och göra tak färdigt, grund också samt dränering av den sidan huset! Sen gör vi insidan klar själva! Tanken är att bygga ut över trädäcket där trappen är. 1 sovrum och L format vardagsrumm kommer det bli. Men sen är det hur mkt kan det kosta? Tänker med allt med bygglov och arkitekt samt material och arbetskostnad? Tänker Max 1 milj?? Snickaren sa att vi spar mkt pengar på att göra insidan klar själva och det känner jag själv att jag vill göra för att lära mig nya saker och känns ju roligt att få göra mkt själv också. Kanske kan klä fasaden själv till och med när man tänker efter. Men tänker samtidigt att det ska bli ”riktigt” gjort men det känns ju inte så svårt ändå. Alllt med el gör jag inte heller.

Mvh

• Ett vitt hus, flaggstång, grönt gräs, blå himmel, träddetaljer, skymt av bil, inhägnad altan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.