Hej, det är så att min vän skulle vilja plugga vidare för att senare kunna använda en totalstation. Vet någon vad man måste plugga, samt hur processen ser ut, har utbildningen nåt namn.
 
Mätningstekniker eller Mätningsingenjör. Finns tvååriga yrkesutbildningar, t.ex. på Kartotek. (www.kartotek.se)
 
Hej, så man måste studera till en av dessa, för att kunna ha behörighet till att använda en totalstation
 
A Amir.aa skrev:
Hej, så man måste studera till en av dessa, för att kunna ha behörighet till att använda en totalstation
Nja, någon behörighet krävs inte - det är ju inte som körkort eller elbehörighet - man kan säkert lära sig ett instrument helt på egen hand, om man bara vill köpa en begagnad totalstation och lattja med.

Men vill man ha ett JOBB i branschen väljer arbetsgivaren säkert i första hand folk med utbildning.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.