3 599 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Utanpåliggande rör och bubbelbad?
Hej! Jag har börjat riva ut mitt badrum men har fortfarande inte bestämt vad jag vill ha, dålig arbetsordning typ.
Vi är väl lite inne på något slags badkar eftersom vi har barn. Men tyvärr är rummet litet, knappt 4kvm så det är platsbrist.
Om man ändå ska ha bad så skulle det ju vara kul med lite bubbel. Men hur fungerar det med utanpåliggande rör? Jag vill sklart ha badkaret mot väggen, inte ha en glipa på flera cm. Men jag hittar inte några kar som gör det möjligt att dra utanpåliggande rör, alla verkar ha raka sidor? Finns det någon lösning?
Om man ändå ska ha bad så skulle det ju vara kul med lite bubbel. Men hur fungerar det med utanpåliggande rör? Jag vill sklart ha badkaret mot väggen, inte ha en glipa på flera cm. Men jag hittar inte några kar som gör det möjligt att dra utanpåliggande rör, alla verkar ha raka sidor? Finns det någon lösning?
man får helt enkelt "jacka" ur fronten för rören..
vi ställde dit vårat utan att jacka ur sidan. en glipa på ca 4cm blev det, men jag tänker sätta dit någon gummi-flärp och ta ur för rören i den gummilisten istället för att såga i badkaret. Vi har dusch och brukar stå och duscha i badkaret vid glipan men den enda nackdelen som vi tycker är att man kommer lite långt ifrån duschmunstycket. Skall snickra ihop någon liten förlängare till den också
Klicka här för att svara