2 403 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Utanpåliggande IP-klassade uttag - svarta
Har försökt hitta svarta uttag för utomhusbruk men hittar bara en modell (Elko a ca 300:-/st inkl dosa)
Finns det inga billigare svarta varianter (eller bruna/mörkt grå)?
Kan man i nödfall måla vanliga vita uttag utan att riskera något (IP-klassning, att plasten förstörs)?
Vilken färg ska man ha i så fall?
Har en burk svart sprayfärg hemma som har funkat på både metall och tegel.
Finns det inga billigare svarta varianter (eller bruna/mörkt grå)?
Kan man i nödfall måla vanliga vita uttag utan att riskera något (IP-klassning, att plasten förstörs)?
Vilken färg ska man ha i så fall?
Har en burk svart sprayfärg hemma som har funkat på både metall och tegel.
ABB har ett svart utanpåliggande IP44, 1815149
Kontaktar du en Elkedjanbutik borde du kunna få det för runt 200:-
http://installationsprodukter.se/catalog/index.pl?pg_id=21778&lang=SWE1
Kontaktar du en Elkedjanbutik borde du kunna få det för runt 200:-
http://installationsprodukter.se/catalog/index.pl?pg_id=21778&lang=SWE1
Schneider Exxact finns i grått som vi har. Mycket nöjd med både utseende och kvalité. Finns både för utanpåliggande samt infällt montage.
http://www.eldirekt.se/m/elmaterial/eluttag/uttag-kapslade/exxact-vagguttag-2vags-antracit
http://www.eldirekt.se/m/elmaterial/eluttag/uttag-kapslade/exxact-vagguttag-2vags-antracit
Tackar för svaren.
Lite för höga priser för att jag ska tycka det är värt det så blir nog sprayburken som får jobba lite.
Uttagen ska enbart användas till lite julbelysning så kommer inte användas så många veckor per år.
Lite för höga priser för att jag ska tycka det är värt det så blir nog sprayburken som får jobba lite.
Uttagen ska enbart användas till lite julbelysning så kommer inte användas så många veckor per år.
Klicka här för att svara
