5 530 läst ·
21 svar
6k läst
21 svar
Utanpåliggande ekrk till infällda kontakter
haha patrik nu tycker jag att du är lite petigPatrik_Hed skrev:Okej.
Min mor och far har rustat ett hus som de ska hyra ut och elektrikern har nu varit där och gjort kuloinstallation på nedervåningen (övervåningen kvar) och där har han använt sig av vanliga Elko utanpåliggande strömställare och satt flera sådana dikt mot varandra på sina ställen. Han har även använt TKK istället för Letti.
Så jag är lite besviken på honom.
//Patrik
Sen vill jag bara påpeka att i dom nya eljo trend infällda uttag finns det plats för ingång av kabel i locket utan att borra sig in i dosan
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Det har väl funnits ganska länge på Eljos infällda apparater? Uttagen iallafall.
Renoverare
· Gävleborg
· 8 216 inlägg
Jag gör som jag brukar om inget annat sägs.A Bergman skrev:haha patrik nu tycker jag att du är lite petigOm inte kunden du är hos säger hur han vill ha vad gör du då? tror du tar egna beslut då. och där din far bor så kanske inte letti har kommit än d^_^b
Sen vill jag bara påpeka att i dom nya eljo trend infällda uttag finns det plats för ingång av kabel i locket utan att borra sig in i dosan![]()
Ja, är väl kanske så. EKLK och flerfacksramar verkar inte heller ha kommit dit än. :wow:
Men om man inte borrar sig in dosan, blir det inte att tåtarna kläms mellan dosringen och metall-ramen som finns på uttagen då?
//Patrik
Jo precis. Det är kanske genomförbart men ingen hit. Inte med de uttagen jag sett iaf (och tror inte det finns några andra). De kan ha utstansat i plasten i kåpan, men ska du gå in med en kabel i infällda Eljo-uttag bör du använda förhöjningsram E1830300Patrik_Hed skrev:
Klicka här för att svara