Har nyligen blivit ägare till ett hus med vedpanna från slutet av 80-talet. Pannan har inbyggd vvb och shunten sitter på pannan. Till pannan är 2 ackumulatortankar kopplade. En laddpump styrd av termostart börjar pumpa vatten från tankarnas botten till pannan vid ca 70 graders panntemp. Tankarnas temperatur stiger då så klart och följer pannans temperatur uppåt. Min fråga är dock hur urladdning ska gå till, när pannan svalnar slår ju laddpumpen ifrån. Hur kommer då det ca 70 gradiga vattnet i tankarna huset tillgodo. Ingen pump finns som pumpar tillbaka till pannan från tankarna. Är det meningen att det ska självcirkulera tillbaka? är detta en princip som fungerar eller bör det byggas om ?