Det här har i och för sig inte med byggverksamhet att göra, men ändå. Transportpack är det i alla fall.
Har köpt böcker på nätet vid några tillfällen senaste tiden, från samma leverantör. Alltid skickat med Postnord.
Ungefär var tredje gång ligger paketet i postlådan, resterande gånger bara en avi att jag får åka in till stan och hämta dem. Varje gång har paketet med lätthet fått plats i lådan - de har helt enkelt inte orkat.

P
UPS påstod att de varit och försökt leverera paket igår. Jag har varit hemma hela dagen och haft uppsikt över infart och brevlåda nästan hela tiden. Ingen har varit här och ingen lapp i brevlådan.

Utan bara en REN LÖGN chauffören dragit till med för att mitt hus antagligen ligger lite utanför hans vanliga rutt.

M
Postnord :thumbdown:

Har precis uppdagats att ett brev jag väntat på ett tag placerats i en brevlåda på en adress elva mil ifrån där jag bor. Ingen med liknande namn bor där, adressen är så olik den kan bli, postnumret är bara första siffran samma.

Va håller de på med? :x

UPS har verkligen en del att jobba på.
Känner igen mig i mycket av de som skrivs.
Försök till leverans mm. men även att de inte hittat till adressen... År 2015! Och då bor vi längs en större väg utanför tätorten.

Jag väntar på drone-leverans. Vore helt underbart att få traderafynden och kinabeställnibgarna utflugna direkt till postlådan med så lite mänsklig inblandning som möjligt. Dygnet runt, året runt.

Jag har en riktig skräckhistoria med UPS. För några år sedan gjorde jag ett filmjobb på Irland. Jag hade packat all utrustning jag trodde jag behövde vilken skickades med UPS till västra Irland där vi skulle filma. Sen visade det sig att regissören ville göra mer än vad som var sagt från början så ytterligare utrustning krävdes. Denna packades av en firma i Stockholm och även denna sändning skickades med UPS, "over night". När inte grejerna kommit på tre dagar fick jag ringa firman i Stockholm och de fick börja nysta i vad som hänt.

Det visade sig att UPS hade skickat grejerna till Paris! Där hade de lämnats av på någon adress och efter det vet ingen vad som hänt. UPS slår ifrån sig eftersom någon (som bevisligen inte var jag, eftersom jag befann mig på Irländska västkusten) mottagit och skrivit på för försändelsen, därför ansåg UPS att det inte var deras ansvar längre. Jag fick lösa inspelningen med framskakad lokal utrustning och firman i Stockholm blev av med grejer till ett värde av en kvarts miljon kr!!

Nu har DHL slarvat bort en stor billyft ... Leverantören fick skicka en ny och jag fick ringa Klarna och frysa fakturan. Gissningsvis har en DHL-chaffis en ny fin lyft i garaget nu.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Idag var DHL här med en lyft. Inte den som de skulle levererat för några veckor sedan, den är fortfarande borta. Det här var en ny, eftersom leverantören fick skicka en till...

Maken till arg chaffis har jag sällan stött på.
Han var arg redan när han ringde. Klarade inte av att koppla av släpet. Han ville ha vägbeskrivning, men hade själv ingen aning om var han själv var.
Sedan var allt knas när han väl hittat hit. Världens problem att backa mot porten, eftersom han var av typen som inte kunde smyga igång utan höll full mutter hela tiden. Ryck, slit, gung och gnissel.
Sedan var godset för stort för att vändas i skåpet, pallyftaren för liten, allt var i vägen och livet var skit.
Rivstart härifrån, jag tror han hann med tre växlar bara inne på gården, en stor knippe nedkörda grenar låg nere vid infarten efter att han åkt... Frågan är om lastbilen eller hans eget hjärta ger upp först, någon av dem har nog dött innan helgen.

Måste va jobbigt att leva så......:|

Stefan N skrev:
Måste va jobbigt att leva så......:|
Ja, min flickvän (som också kör lastbil, precis som jag själv) stod på behörigt avstånd med stora ögon och skådade spektaklet. När DHL-bilen åkt undrade hon vad i hela helsike han höll på med.
Det var järnet in på gårdsplanen, tvärtnit så dammet yrde. Höghastighetsbackning runt knuten bara för att inse att han kom snett. Rivstart framåt med djupa gropar i det paddade gruset som tills nu klarat ett 30-tal tunga grusbilar utan ett spår. Att försöka dirigera honom rätt mot porten var skitsvårt eftersom varje gång jag vinkade att jag ville ha honom längre bak gjorde han ett rejält skutt på åtskilliga meter.
Stackars åkare som har sådana chaufförer. Det sliter hårt på vagnparken!

Jag håller generellt med om allt elände som beskrivs här och har som följd låga förväntningar när saker ska levereras. Men, ibland förvånas man.

Schenker ringde en morgon häromveckan och ville leverera ett paket. Jag befann mig utrikes och kunde inte ta emot själv.

Jag frågade då om han kunde leverera till någon granne senare på dagen och det gick hör och häpna bra! Ringde runt lite och fick tag i en polare ett par kvarter bort - ringde lastbilen i retur och hand vände direkt och åkte till nya adressen.

Detta var Schenker. Måste säga att jag är positivt överraskad av detta bemötande även om jag inte begriper varför man försöker leverera paket utan att avisera det innan eller avtala tid.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P
Apple frågade mig om mitt telefonnummer för att UPS skulle ringa mig innan leverans. Plötsligt ligger en lapp i lådan att UPS försökt leverera paket men jag inte var hemma.

Dagen efter frågar jag chauffören varför han inte ringde. Jag får svaret att ringer före Leverans är inget de håller på med. Duh!

bra-byggare skrev:
Apple frågade mig om mitt telefonnummer för att UPS skulle ringa mig innan leverans. Plötsligt ligger en lapp i lådan att UPS försökt leverera paket men jag inte var hemma.

Dagen efter frågar jag chauffören varför han inte ringde. Jag får svaret att ringer före Leverans är inget de håller på med. Duh!
Nej, enligt vad UPS chauffören sa till mig har de stackarna varken GPS eller telefon i bilarna.
Låter som ett dåligt skämt, men jag är beredd att tro han.

Det förklarar en del av deras usla tjänst.

Jag har beställt saker från Apple flera gånger, och UPS har alltid ringt och aviserat innan leverans. Chauffören hade GPS i sin bil.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.