Hej.
Har vid ETT enda tillfälle sett detta, så jag undrar helt enkelt är det rätt, om inte, varför.

Jag såg för ett par år sedan i en äldre kåk med självdrag, där det i källaren satt värmeelement likt de som värmer upp luften i kupén på bilen som täckte alla ingående ventiler i källaren. Hjälper ju självklart till att hålla uppe tempen på luften och slippa dra in kallluft, men varför ser man inte mer sånt?
 
Jodå,på 70-talet fanns luftintag med en liten fläkt och med antingen 300 eller 500 watts elvärmare som var till för att minska kallraset från friskluften.Har för mig de hette sefomix. Detta var då kärnkraftselen spåddes bli så billig att det i stort sett inte skulle bära sig att skicka ut räkningar till abbonenterna. Att använda vattenburen förvärmning faller fort på att frysrisken kräver rätt avancerad skyddsteknik.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.