Hej!

Har haft en firma här som bytt vårat tak.
Jag är milt sagt missnöjd med resultatet.

Uppriktning med hjälp av läkt ingick i offert.
Men fick ingen info att det krävdes mer för att få ett fint och fackmannamässigt resultat.

Hade dom bara nämnt, krävs med för att få ett bra och rakt tak hade vi givetvis inte sagt nej, då vi betalat mycket pengar för det här.

Dom svarar även inte heller nu på mail.

Fakturan betald

Nu ser det ut enligt bilderna.
Hade ni accepterat det?

• Rött tegelhus med nytt tak; ojämn taklinje tydligt synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hus med ny installerat tak, som framstår ojämnt. Byggnaden står i närhet av andra hus, omgiven av träd och buskar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Ledsen
  • Gilla
Worabbi och 4 till
  • Laddar…
Nej, jag hade inte accepterat det. Synd att du har betalat fakturan, för att hålla inne med betalningen är det bästa påtryckningsmedlet för att få rättelse. Vad heter firman?

• Gilla
FraCap888 och 4 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Nej, jag hade inte accepterat det. Synd att du har betalat fakturan, för att hålla inne med betalningen är det bästa påtryckningsmedlet för att få rättelse. Vad heter firman?
Japp! Det är synd tycker jag med nu i efterhand.
Men kollade snabbt efter dom var klara och tyckte det såg OK ut.
Vi har fått tillökning i familjen, därav vi anlitade en firma för att utföra arbetet annars hade vi utfört de själva.

Har försökt nå dom i 2 veckor utan resultat.
Göta tak är firman

• Gilla
Huub
  • Laddar…
G Kj Son skrev:
Japp! Det är synd tycker jag med nu i efterhand.
Men kollade snabbt efter dom var klara och tyckte det såg OK ut.
Vi har fått tillökning i familjen, därav vi anlitade en firma för att utföra arbetet annars hade vi utfört de själva.

Har försökt nå dom i 2 veckor utan resultat.
Göta tak är firman
Tillägg; har ej fått garantibevis heller.
Har nu gått 8 veckor sedan dom gjorde jobbet.

Börjar få riktigt dåliga vibbar

Jag skulle skicka en skriftlig reklamation om jag var du, som de inte kan slå ifrån sig och säga att de inte har fått. 2 veckor är egentligen inte så lång tid. Det kan ju vara så att de har mycket att göra just nu?

• Gilla
EvertL och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle skicka en skriftlig reklamation om jag var du, som de inte kan slå ifrån sig och säga att de inte har fått. 2 veckor är egentligen inte så lång tid. Det kan ju vara så att de har mycket att göra just nu?
Har skickat det och gett dom tills imorgon att svara. Det är tre mail jag skickat.
Om annat så kommer jag gå vidare.
Bett om bilder där dom säger sig att ha riktat taket, för jag har bilder där bär/stöläkt ligger utan riktning.
Dom var extrem snabba på att svara innan o h när arbetet påbörjades, men nu är de tyst.
Man kan omöjligt ha så pass körigt att man inte hinner svara på mail

J
G Kj Son skrev:
Tillägg; har ej fått garantibevis heller.
Har nu gått 8 veckor sedan dom gjorde jobbet.

Börjar få riktigt dåliga vibbar
Vet du om dom har kontor eller personal på kontoret för dom omsätter ju lite, för om dom har kan man besöka dom..

RoTe
Eftersom du betalat är du körd, gå vidare med livet.

• Wow
  • Gilla
EvertL och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Eftersom du betalat är du körd, gå vidare med livet.
Nej, så är det väl inte. Han har ju rätten på sin sida. Han kan:

- Gå ut med deras namn på Byggahus.se och berätta hur de lägger sina tak snett och inte åtgärdar när han påtalar det, vilket visas på google om man söker på deras namn.
- Gå till ARN och få en kostnadsmässigt riskfri bedömning av nämnden hur företaget bör ersätta honom och förhoppingsvis få kompensation då.
- Stämma dem och den vägen tvinga dem att åtgärda (i och för sig en tidsmässigt och psykiskt krävande process som man riskerar att förlora och då betala både sina egna och motpartens rättegångskostnader).

Vad kostade takbytet?

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…

- Gå ut med deras namn på Byggahus.se och berätta hur de lägger sina tak snett och inte åtgärdar när han påtalar det, vilket visas på google om man söker på deras namn.
- Gå till ARN och få en kostnadsmässigt riskfri bedömning av nämnden hur företaget bör ersätta honom och förhoppingsvis få kompensation då.
- Stämma dem och den vägen tvinga dem att åtgärda (i och för sig en tidsmässigt och psykiskt krävande process som man riskerar att förlora och då betala både sina egna och motpartens rättegångskostnader).

Vad kostade takbytet?
Så är det absolut, men det brukar vara en betydligt svårare resa om man har erlagt full betalning. Då brukar många företag helt plötsligt bli mindre samarbetsvilliga.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
RoTe

Vad kostade takbytet?
Hänga ut hjälper ej TS
ARN hjälper ej TS
Lycka till med stämning och riskera betala motpartens rättegångskostnader.

• Gilla
Grävarn1 och 1 till
  • Laddar…
J
RoTe RoTe skrev:
Hänga ut hjälper ej TS
ARN hjälper ej TS
Lycka till med stämning och riskera betala motpartens rättegångskostnader.
Fast får man rätt hos ARN och företaget inte rättar sig efter det så har man väldigt goda chanser att att det även blir samma utslag i rätten.

• Gilla
EvertL och 3 till
  • Laddar…
RoTe
J Jansson69 skrev:
Fast får man rätt hos ARN och företaget inte rättar sig efter det så har man väldigt goda chanser att att det även blir samma utslag i rätten.
Nej det har man inte. Bättre att lägga om taket på nytt, då får man iaf ut något av pengarna istället för att betala motpartens rättegångskostnader. Om mot all förmodan TS vinner i rätten kursar byggarna bara bolaget och startar om. Varför är det så svårt att ta in?

J
RoTe RoTe skrev:
Nej det har man inte. Bättre att lägga om taket på nytt, då får man iaf ut något av pengarna istället för att betala motpartens rättegångskostnader. Om mot all förmodan TS vinner i rätten kursar byggarna bara bolaget och startar om. Varför är det så svårt att ta in?
Varför har man inte det?
Nu verkar detta inte vara ett popup företag utan verkar funnits lite längre och har även omsättning och ekonomi att klara att rikta detta tak, det är inte så att man behöver byta allt utan det räcker att plocka av pannorna och rikta underlaget med läkten och lägga tillbaka samma pannor så det är inte jättesummor för ett bolag som arbetar med detta..

• Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Varför har man inte det?
Nu verkar detta inte vara ett popup företag utan verkar funnits lite längre och har även omsättning och ekonomi att klara att rikta detta tak, det är inte så att man behöver byta allt utan det räcker att plocka av pannorna och rikta underlaget med läkten och lägga tillbaka samma pannor så det är inte jättesummor för ett bolag som arbetar
J Jansson69 skrev:
Varför har man inte det?
Nu verkar detta inte vara ett popup företag utan verkar funnits lite längre och har även omsättning och ekonomi att klara att rikta detta tak, det är inte så att man behöver byta allt utan det räcker att plocka av pannorna och rikta underlaget med läkten och lägga tillbaka samma pannor så det är inte jättesummor för ett bolag som arbetar med detta..
Nej det är inget jätte arbete för att få taket rakt.
Det är bara otroligt tråkigt, när vi gick igenom tillsammans på plats och kollade förutsättningarna.
Där var jag tydlig med att taket måste bli rakt, sa att takstolarna hade satt sig vid fönsterbyte av tidigare ägare och taket måste riktas upp.
I offert står det att uppriktning ingår med bör/strö läkt. Om det nu inte räckte skall entreprenören informera kund om att taket ej kommer bli fackmannamässigt utfört om ej ytterligare åtgärder vidtas. Ingen info om detta har vi fått.
Utan dom körde på och åkte därifrån.
Resultatet kollade jag bara över snabbt då vi som jag sagt innan, fått tillökning.
Men dum som man är så vill man lita på folk, för han sa till mig i telefonen att resultatet blev riktigt bra.

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.