2 232 läst ·
23 svar
2k läst
23 svar
Uppgradering av säkrings storlek
Vad förutsättningarna är vet vi ju absolut noll och inget om, däremot bör den som gjort offerten ha bildat sig en uppfattning.useless skrev:
Sen tillkommer väl Eons offert men vad det kan ligga på är omöjligt att gissa, kanske 50k och uppåt?
Kan ju vara ”Ombyggnation av hela servisen för att få plats med knivsäkring 80A och ny
mätartavla avsedd för 63A.” som gör att det kostar lite. Jag läser det som att de behöver bygga om hela serviscentralen i fastigheten.
vad jag kan läsa ut av offerten så är tanken inte att öka kapaciteten på servisen in i fastigheten och så bör det inte heller tillkomma kostnader för någon nätombyggnad från Eons sida
mätartavla avsedd för 63A.” som gör att det kostar lite. Jag läser det som att de behöver bygga om hela serviscentralen i fastigheten.
vad jag kan läsa ut av offerten så är tanken inte att öka kapaciteten på servisen in i fastigheten och så bör det inte heller tillkomma kostnader för någon nätombyggnad från Eons sida
Jo centralen lär behöva byggas om.T tpsoft skrev:Kan ju vara ”Ombyggnation av hela servisen för att få plats med knivsäkring 80A och ny
Men vad som egentligen ska göras här verkar väldigt hemlighetsfullt, en blir nästan lite nyfiken.
Kan det vara så att BRFn passar på att få sin central utbytt när någon vill göra en förändring. Måste kunna gå att lösa smidigare. Gissar att en egen separat elanslutning för lokalen skulle vara mycket billigare att lösa.E El-Löken66 skrev:
Bor du inte i närheten @elmont?E elmont skrev:
Du hade kunnat gjort ett reportage, synd bara att du måste starta firma med EKP..
Kan du få ihop 4 Bit-kronor i gruvan blir du miljonär. Det är du säkert redan i och för sig.Mikael_L skrev:
Men jag tänkte på lite med detta med TS. Hen nämner absolut noll och inget om bakomliggande omständigheter.
Jag hade också lämnat offert på 600k under de förutsättningarna.
Klicka här för att svara