Hej
Jag kollade priser hos olika tillverkare av isolerglaskassetter (2-glas, lågenergiglas, argonfyllda) och de lägsta priserna låg på 1000 kr/kvm. Jag tänker själv göra en variant på vad du beskriver till våren. Mina 2-glaskassetter ska bort och ersättas av nya effektivare, jag har 1+2 glas fönster. Jag ersätter 3+12+3 med 4+16+4, och komma att fräsa lite med handöverfräs för att få in de nya kassetterna.
Gjorde ett litet experiment på min gamla dåliga takfönster (2-glas kassett). Jag snickrade ett innerfönster med hårdbelagt energiglas (K-glas) och skruvade dit. Jag ville bli av med all kondens. Kondensen försvann. Fick en sidoeffekt, snön smälter inte på takfönstren längre. Kändes varmare och trevligare efter ingreppet.
MVH/Gano