Inför framtida försäljning av vårt hus fr 2013 vill vi fräscha upp våra badrumsgolv (mörkgrått klinker med vattenburen golvvärme) Det finns en hel del kalk som inte går bort trots alla tips som finns att tillgå. Vad är hyfsat billigt och ändå hållbart? Måla, microcement, nytt klinker? Vill inte bara maskera det fula utan gärna något som håller några år.

• IMG_2755.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2756.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_2757.jpeg
    Skapa konto
All kalk lossnar. Men det kräver ju lite tid och engagemang.

Vad har ni testat?

har du provat brunsåpa?

• Gilla
Chacha63
  • Laddar…
Nej men det ska jag göra. Tack för tips!

Om inte såpan fungerar så testa från ingakonstigheter.se
Jag har inte testat, men hört att deras produkter ska fungera bra

BirgitS
Det är bra att tänka på att kalklösande produkter är sura och därmed fräter på fogarna.

När, det man uppfattar som, kalkavlagringar inte går bort med kalklösande produkter, kan det ofta bero på att de är blandade med fett (tvål, hudfett) och därför kan man behöva gå på med omväxlande rengöringsmedel och kalklösande.

• Gilla
Chacha63 och 1 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
All kalk lossnar. Men det kräver ju lite tid och engagemang.

Vad har ni testat?
Ättika, kalkosan, cillit bang, Mr muscle, Biltemas badrumsrengöring mm mm
Som någon annan skrev i tråden är det säkert kalk blandat med tvål och fett. Ska prova med brunsåpa som tipsades om i tråden. Tid och engagemang är tyvärr inte min grej så jag får väl skylla mig själv🤣 men jag ska försöka bättra mig…Gillar allt som är en Quick Fix……

BirgitS
Framöver går det nog snabbare att skrapa av eller svepa med en handduk över golvet efter duschen, än att ha dagens problem med några års mellanrum. Apropå Quick fix.

• Gilla
Chacha63
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Framöver går det nog snabbare att skrapa av eller svepa med en handduk över golvet efter duschen, än att ha dagens problem med några års mellanrum. Apropå Quick fix.
Det stod tidigare ett badkar där det är som värst. Tänkte inte på hur det skulle se ut under när vi tog bort det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.