Inför framtida försäljning av vårt hus fr 2013 vill vi fräscha upp våra badrumsgolv (mörkgrått klinker med vattenburen golvvärme) Det finns en hel del kalk som inte går bort trots alla tips som finns att tillgå. Vad är hyfsat billigt och ändå hållbart? Måla, microcement, nytt klinker? Vill inte bara maskera det fula utan gärna något som håller några år.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 408 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 408 inlägg
Det är bra att tänka på att kalklösande produkter är sura och därmed fräter på fogarna.
När, det man uppfattar som, kalkavlagringar inte går bort med kalklösande produkter, kan det ofta bero på att de är blandade med fett (tvål, hudfett) och därför kan man behöva gå på med omväxlande rengöringsmedel och kalklösande.
När, det man uppfattar som, kalkavlagringar inte går bort med kalklösande produkter, kan det ofta bero på att de är blandade med fett (tvål, hudfett) och därför kan man behöva gå på med omväxlande rengöringsmedel och kalklösande.
Ättika, kalkosan, cillit bang, Mr muscle, Biltemas badrumsrengöring mm mmA atomlab skrev:
Som någon annan skrev i tråden är det säkert kalk blandat med tvål och fett. Ska prova med brunsåpa som tipsades om i tråden. Tid och engagemang är tyvärr inte min grej så jag får väl skylla mig själv🤣 men jag ska försöka bättra mig…Gillar allt som är en Quick Fix……
Klicka här för att svara