Tror ni på uppfart i Starka 200x133x40?
För vanlig personbil? Eller kommer dom att knäckas ?

det kan nog funka om man kan tänka sej o byta några plattor. min erfarenhet är dock att tunna körbara plattor rör sej ganska mycket o du lättare får spår oavsett underarbete. men i så fall lägga i jordfuktat...

Vad menas med jordfuktat?

Betong

Menar Ni man ska gjuta en sula och sen lägga sten i detta???

Visserligen vill jag ha elkablar under stenen, men betong?

Hur läggs det då?

Starka själva rekommenderar 6cm om man ska köra på dem...

Vilken sten har du titta på? Bya-stenen finns ju i en 6cm tjock version.

Mvh/abbe

Jag har talat med Starka. Vet om deras rek. Grejen är att el kablar skall läggas under. Och då vill man ha så tunna stenar som möjligt. Vi tänker köpa ett par kvadrat 40mm och testa med bilen. Inga lastbilar skall köras där.

så här : dra av av ytan en gång grovt . hela ytan. sedan med rören liggandes kvar. häll på cement( vanlig byggcement)ytan, kratta så stenmjöl/sand blandas upp me cement 3-4 cm ner. bra om sand/stenmjöl e lite fuktit innan nedkrattning cement.dra av ytan igen o lägg som vanligt. När sten ligger bra kan du vattna litemer ordentligt för å få "brinntid"

pette skrev:
så här : dra av av ytan en gång grovt . hela ytan. sedan med rören liggandes kvar. häll på cement( vanlig byggcement)ytan, kratta så stenmjöl/sand blandas upp me cement 3-4 cm ner. bra om sand/stenmjöl e lite fuktit innan nedkrattning cement.dra av ytan igen o lägg som vanligt. När sten ligger bra kan du vattna litemer ordentligt för å få "brinntid"
Ok. Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.