Hej
Jag har en Inca bandsåg med defekt brytare av typen Unistop Bobine.
Var kan jag söka eller vem jag kan fråga? Jag har letat med ljus o lykta men...
Jag har en bruksanvisning som jag kan kopiera och maila.
Tack på förhand för hjälpen.
Mvh
/Dennis
Jag har en Inca bandsåg med defekt brytare av typen Unistop Bobine.
Var kan jag söka eller vem jag kan fråga? Jag har letat med ljus o lykta men...
Jag har en bruksanvisning som jag kan kopiera och maila.
Tack på förhand för hjälpen.
Mvh
/Dennis
https://www.doebeli.ch/index.asp?page=produkte-inca-machines-en
Har reservdelslistor och verkar att sälja reservdelar till inca. Kan vara lönt att kolla.
Jag har oxå en inca bandsåg men känner inte igen din brytare, men dom tillverkades ett antal år i många olika varianter. Tittade som hastigast i reservdelslistan och finns upp till tio olika varianter på motorer. På min sitter brytaren på motorn.
Har reservdelslistor och verkar att sälja reservdelar till inca. Kan vara lönt att kolla.
Jag har oxå en inca bandsåg men känner inte igen din brytare, men dom tillverkades ett antal år i många olika varianter. Tittade som hastigast i reservdelslistan och finns upp till tio olika varianter på motorer. På min sitter brytaren på motorn.
Även jag äger en INCA bandsåg där tidigare ägare tyckte det var en bra/säker lösning att koppla motorn mot en vanlig ojordad lampsladd med knapp.
Så jag fick lov att byta sätta in ett helt nytt motorskydd, nödstopp och startknapp.
Jag använde:
Motorskyddsbrytare 1-1,6A (E 31 165 10)
Underspänningsutlösare (E 31 166 52)
Svamtrycke Nyckelåterställning ( E 31 161 65)
Samt Kapsling IP41 (E 31 161 40)
Storleken på motorskydd beror givetvis på exakt vilken motor som man har.
Detta blev för mig klockrent och jag fick även en nödstopp som är lättåtkomlig med knät vilket gör att jag inte behöver ta bort händerna från arbetsstycket för att kunna slå av bandsågen om det skulle behövas.
Så jag fick lov att byta sätta in ett helt nytt motorskydd, nödstopp och startknapp.
Jag använde:
Detta blev för mig klockrent och jag fick även en nödstopp som är lättåtkomlig med knät vilket gör att jag inte behöver ta bort händerna från arbetsstycket för att kunna slå av bandsågen om det skulle behövas.
Hej
En kompis laddade min gratis. Jag fick erbjudanden på nya men priserna låg högt!
Här kommer den information jag har sparat.
Lycka till.
Mvh
Dennis
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ejca i värnamo som sålde dessa maskiner när de var nya.
Tel 0370-301630
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Döbeli Holz AG
Inca-Maschinen
Sigismühle 4
CH-5703 Seon
Switzerland
www.doebeli.ch
inca@doebeli.ch
Tel +41 (0)62 769 70 35
Fax +41 (0)62 769 70 40
En kompis laddade min gratis. Jag fick erbjudanden på nya men priserna låg högt!
Här kommer den information jag har sparat.
Lycka till.
Mvh
Dennis
Ejca i värnamo som sålde dessa maskiner när de var nya.
Tel 0370-301630
Döbeli Holz AG
Inca-Maschinen
Sigismühle 4
CH-5703 Seon
Switzerland
www.doebeli.ch
inca@doebeli.ch
Tel +41 (0)62 769 70 35
Fax +41 (0)62 769 70 40
Intressant. Jag har en INCA där Unistop:en slutat fungera.R Robin Wahlman skrev:Även jag äger en INCA bandsåg där tidigare ägare tyckte det var en bra/säker lösning att koppla motorn mot en vanlig ojordad lampsladd med knapp.
Jag använde:
har du tips på var man får tag i dessa komponenter?
Jag köpte mina prylar på Elektroskandia.H HökMartin skrev:
Men i och med att du har E-nr i mitt inlägg bör det ju gå att hitta på elbutik.se eller liknande också.
Tyvärr är det ju inte direkt gratis men för att få en säker bandsåg tycker jag det var värt det.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tacksam för input vad gäller förslag till planlösning/layout kök
Kök -
Alternativ till nygammalt betonggolv
Byggmaterial & Byggteknik -
Installation av tilluftsventiler (Fresh)
Ventilation -
Byta omkastare till Mora duschblandare
Badrum -
Retrohandtag, både invändigt och utvändigt till altandörr
Fönster & Dörrar