Hej, håller på och bygger hus. Vi ska ha en parfönster dörr från Elitfönster ,MFD2-AL, och jag skulle nu vilja ha handtag både på insidan och utsida. Helst med lås cylinder på utsidan och vred på insidan i retro design. Likt bilden.
Någon som vet var jag kan hitta det? Hittar endast moderna dörrhandtag.
Tacksam för tips!
Någon som vet var jag kan hitta det? Hittar endast moderna dörrhandtag.
Tacksam för tips!
Produkter som diskuteras: "byggnadsvård"
Byggnadsvårdarens bibliotek
Fem böcker om byggnadsvård
999 kr inkl moms
1 066 kr
Läs mer
Trycket i bilden är en Björkö långskylt, dom använder sig av oval ut och insida med behör vred som du monterar i cylinderhålet på insidan.
Du kommer även behöva köpa en handtagskoppling, cylinder med lång medbringare ( Oval utsida ) och några förlängningsdelar för oval cylinder beroende på djupet.
Du kan alltid visa bilderna för din lokala låssmed så kan dom hjälpa dig hitta vad du behöver.
Du kommer även behöva köpa en handtagskoppling, cylinder med lång medbringare ( Oval utsida ) och några förlängningsdelar för oval cylinder beroende på djupet.
Du kan alltid visa bilderna för din lokala låssmed så kan dom hjälpa dig hitta vad du behöver.
Som @Sebastian_S skriver så är det Roca Björkö WH-B 301T i bild samt en WH-301D distansbricka (som endast används om det är för litet avstånd in till spanjoletten för en låscylinder), då det är insidan i bild så kompletteras insidans låscylinder med täckbricka WH-RC01.
https://www.rocaindustry.com/sv/product/products-window-fittings-window-handles-bjorko/bjorko-fonsterhandtag-wh-b-301t-r-m--VP-BjörköWH-B301R
Det finns även Ingarö som en del gillar samt Prästö som är funkis stil.
För vred så kompletterar du handtaget med WH-TT01 på insidan.
Din lokala låssmed kan hjälpa dig samt järnaffärer och välsorterade byggvaruhus.
https://www.rocaindustry.com/sv/product/products-window-fittings-window-handles-bjorko/bjorko-fonsterhandtag-wh-b-301t-r-m--VP-BjörköWH-B301R
Det finns även Ingarö som en del gillar samt Prästö som är funkis stil.
För vred så kompletterar du handtaget med WH-TT01 på insidan.
Din lokala låssmed kan hjälpa dig samt järnaffärer och välsorterade byggvaruhus.
Klicka här för att svara