Vet inte hur stor skillnad det kommer göra, tjälen kommer komma krypandes som ett brev på posten. Men visst kommer det göra en viss skillnad. Tjälen kommer inte gå fullt lika djupt.B blockqoute skrev:Jo, jag har väl typ insett det och konstaterat att det kommer jag inte lyckas med. Får nog nästan sikta på att göra det så bra som möjligt bara.
Men vad säger du om förslaget som jag kommit fram till än så länge? Att både gräva ner 35 cm och isolera med 10 cm och 60 cm brett där och sedan isolera runt/ovanpå gjutningen också? Kommer det göra det lite bättre iaf?
Men se till att du inte har blöt mark, är det lera i marken så kommer det röra sig mer om den är mättad med vatten.
Medlem
· Västernorrlands län
· 45 inlägg
Förstår att den ändå kommer gå ner, och lite får jag nog acceptera att det rör sig utan att börja om helt från början. Men jag tänker om jag hindrar den lite grann är det alltid något. Det är ju inget jättejobb att gräva ner 35 cm över 7 m och inga jättepengar med isoleringen.L Lutte skrev:
Sen känner jag att jag har svårt att få marken torrare. Har du något tips?
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 286 inlägg
Led av regnvatten så gott det går, annars är det att börja dränera. Går ju att byta ut jord mot sand/grus och så.. kanske lite överdrivet.
Medlem
· Västernorrlands län
· 45 inlägg
Det gör jag nog nu, iaf det från taket 2 meter. Bättre än så går det nog inte utan att gräva ett helt avvattningssystemJohannes Carlsson skrev:
Skulle jag tjäna något på att fylla igen gropen efter utkrakningen med sand/grus istället för att fylla igen med samma massa? Eller ger det inget när det är så grunt? Borde bli ungefär 25 cm djupt och 60 cm brett att fylla igen.
Klicka här för att svara