Vi hade en målare att sätta upp papperstapet vid trappan eftersom det verkade för klurigt för mig, tyvärr blev det lite revor i botten ändå så jag vill täcka det med en list.
Jag har nu målat trappan och satt dit en kvartsstav mot väggen, men det är svårt att få den svängd i samma vinkel som trappan. Nån som har nåt förslag på arbetsmetoder eller annat sätt att lösa problemet?
Jag har nu målat trappan och satt dit en kvartsstav mot väggen, men det är svårt att få den svängd i samma vinkel som trappan. Nån som har nåt förslag på arbetsmetoder eller annat sätt att lösa problemet?
Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Det är väl bara trycka ner och fästa efterhand, spika/skruva eller vad du nu vill använda för något.
Den är fastspikad men listen är inte så flexibel i den ledden, det blir nästan som att böja en bräda på högkant liksom så man behöver spik var 10 cm isåfall..
Jag behöver täcka 1cm upp mot väggen så det blir lite svårt, får ju forma den längs fel ledd om jag sätter den med breda sidan mot väggen..P peroande skrev:
Överväger att tälja bort en del från baksidan för att få den tunnare och mer flexibel
Bästa svaret
Vilken tafflig målare som tapetserat så att du behöver täcka en cm.
Du skulle kunna använda två smyglister på varandra med viss förskjutning i sidled för att få en vettig skarv mellan dem. Måla dem innan montering och stryk sedan skarven mellan listerna och skarven mellan list och trappa en gång till efter montering så kommer det bli snyggt.
Du skulle kunna använda två smyglister på varandra med viss förskjutning i sidled för att få en vettig skarv mellan dem. Måla dem innan montering och stryk sedan skarven mellan listerna och skarven mellan list och trappa en gång till efter montering så kommer det bli snyggt.
Intressant idé, har en massa skräplister hemma jag skulle kunna testa med i alla fall! Tack
Jag köpte mindre dimension på kvartsstaven så att den var lättare att böja, och så sågade jag av den i vinkel på något ställe där det svängde som mest. Blev väl en del glipor till slut ändå i ärlighetens namn men det duger.L livinski skrev:
Klicka här för att svara