Var hos en granne som jobbade med detta system http://www.illigo.se/
Det verkar vara enklare att få rätt för amatörer (läs mig :D )
Dessutom skall det tydligen vara godkännt med gips enligt dom nya reglerna.
Någon som har erfarenhet av detta?
 
Vad jag vet så finns det inga undantag för kartongklädda gipsskivor, alltså lär inte detta vara godkännt för det sedan 1/7.

Angående om det är enklare eller ej: Bara man får allt helt(!) jämt när man sätter skivorna så är det säkert jätte bra men jag skulle tro att det lätt blir någon buktning/skarv eller så någonstans som inte är helt slät och då går det inte att efterkorrigera som man kan med fix men visst om man får alla skarvar osv slätt är det säkert plätt lätt...

/Sulan
 
P
Ska man följa BKR/BBV så är det inte godkänt med gips bakom, och man måste sätta plattorna i fix.
 
Det kan givetvis bli problem om väggarna är ojämna, Är väggen väldigt
ojämn så kan man ju använda fix . Vad jag kan förstå så är detta godkänt enl Sitac
på gips .Men ni har säkert rätt att BKR gäller över detta,Hoppet övergav mig igen :(
http://www.illigo.se/typgodkant.php
 
Det förs en diskussion med försäkringsbolagen och BKR fortfarande om man ska införa att ha kartongklädda gipsskivor igen. Men i dagen läge. Cementbord eller liknande "dött material" from 1/7-2008 !!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.