1 066 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Undran. [Illigo?/mod]
Var hos en granne som jobbade med detta system http://www.illigo.se/
Det verkar vara enklare att få rätt för amatörer (läs mig
)
Dessutom skall det tydligen vara godkännt med gips enligt dom nya reglerna.
Någon som har erfarenhet av detta?
Det verkar vara enklare att få rätt för amatörer (läs mig
Dessutom skall det tydligen vara godkännt med gips enligt dom nya reglerna.
Någon som har erfarenhet av detta?
Vad jag vet så finns det inga undantag för kartongklädda gipsskivor, alltså lär inte detta vara godkännt för det sedan 1/7.
Angående om det är enklare eller ej: Bara man får allt helt(!) jämt när man sätter skivorna så är det säkert jätte bra men jag skulle tro att det lätt blir någon buktning/skarv eller så någonstans som inte är helt slät och då går det inte att efterkorrigera som man kan med fix men visst om man får alla skarvar osv slätt är det säkert plätt lätt...
/Sulan
Angående om det är enklare eller ej: Bara man får allt helt(!) jämt när man sätter skivorna så är det säkert jätte bra men jag skulle tro att det lätt blir någon buktning/skarv eller så någonstans som inte är helt slät och då går det inte att efterkorrigera som man kan med fix men visst om man får alla skarvar osv slätt är det säkert plätt lätt...
/Sulan
Det kan givetvis bli problem om väggarna är ojämna, Är väggen väldigt
ojämn så kan man ju använda fix . Vad jag kan förstå så är detta godkänt enl Sitac
på gips .Men ni har säkert rätt att BKR gäller över detta,Hoppet övergav mig igen
http://www.illigo.se/typgodkant.php
ojämn så kan man ju använda fix . Vad jag kan förstå så är detta godkänt enl Sitac
på gips .Men ni har säkert rätt att BKR gäller över detta,Hoppet övergav mig igen
http://www.illigo.se/typgodkant.php
Klicka här för att svara