Hej,

Jag söker en halogenramp för montering under överskåp, helst utan strömställare, som går att dimra med extern dimmer. Några tips? Kanske funkar alla halogen rampermagt dimmra?

Mvh
Styrmannen

Ja, det går att dimmra halogenljus.

SG Chef är den bästa armaturen jag stött på av 4-5 st olika. Den vet man även garanterat går att dimmra. Stötte nyligen på en halogenramp från Exaktor (egenköpt av kund) där de elektroniska transformatorerna brummade vid dimmring. Inte kul. Nu står det i valet och kvalet att byta transformatorer eller hela armaturer. Då kan även tilläggas att de köpte en annan typ av armaturer från början, men som bytes mot dessa. Det lönar sig sällan att köpa elmaterial själv som kund. Åtminstone om man inte har några särskilda förkunskaper kring elmaterial.

//Patrik

Redigerat:
Patrik_Hed skrev:
SG Chef är den bästa armaturen jag stött på av 4-5 st olika. Den vet man även garanterat går att dimmra. Stötte nyligen på en halogenramp från Exaktor (egenköpt av kund) där de elektroniska transformatorerna brummade vid dimmring. Inte kul. Nu står det i valet och kvalet att byta transformatorer eller hela armaturer. Då kan även tilläggas att de köpte en annan typ av armaturer från början, men som bytes mot dessa. Det lönar sig sällan att köpa elmaterial själv som kund. Åtminstone om man inte har några särskilda förkunskaper kring elmaterial.

//Patrik
Har sneglat lite på chef då jag har bra erfarenheter av deras downlights. Tack för tipset. Går chef att köpa på någon webbshop eller är man hänvisad till grossarna?

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.