Märkte redan vid uppgrävning att större delen redan sjunkt ihop under, så det har nog varit såhär länge - men det vågar jag inte lova.

Grävt hål i mark med synliga rör och sönderfallna kanter, flaska på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävning vid husgrund med exponerade rör och en delvis ihoprasad sektion. Rördelar syns i marken under byggnadens grund.
Skapa konto

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
J
P Psan skrev:
Märkte redan vid uppgrävning att större delen redan sjunkt ihop under, så det har nog varit såhär länge - men det vågar jag inte lova.

[bild][bild]
Bara packa typ 0-32 eller liknande ordentligt under betong behövs inte..

J Jansson69 skrev:
Ok! Då kör vi på det så snart vvs är klara med rören där imorgon 👍

Tack för hjälpen.

J Jansson69 skrev:
Kollade lokala stället och dom har bara 0-16, duger det eller bör det vara 0-32? Bör va enklare vid rören med.

J
P Psan skrev:
Kollade lokala stället och dom har bara 0-16, duger det eller bör det vara 0-32? Bör va enklare vid rören med.
Det går bra👍

• Gilla
Simsu och 1 till
  • Laddar…
J Jansson69 skrev:
Det går bra👍
Så, får hoppas att det packades väl under. Bättre än innan iaf. Nu förtränger jag det och ber till sul-gudarna att ha förbarmande (och att rören inte spricker..).

• Grus och jord ovanpå ett betongfundament, pågående bygg- eller renoveringsarbete med fokus på förberedelser av mark.
    Skapa konto
  • Porös betongyta under röd murad vägg, med paketerat fyllnadsmaterial som täcker rör.
    Skapa konto
J
P Psan skrev:
Så, får hoppas att det packades väl under. Bättre än innan iaf. Nu förtränger jag det och ber till sul-gudarna att ha förbarmande (och att rören inte spricker..).
Ser bra ut! Är gruset fuktigt eller är det torrt hos er? Är det torrt så spruta lite vatten med trädgårdsslangen och kompaktera lite till..

J Jansson69 skrev:
Ser bra ut! Är gruset fuktigt eller är det torrt hos er? Är det torrt så spruta lite vatten med trädgårdsslangen och kompaktera lite till..
Det under fuktade jag bitvis. Va inte torrt från början, snarare halvfuktigt. Nu vattnade jag lite på det utanför sulan med. Stenhårt!

• Halvfuktig mark med små stenar och grus, delvis fuktad med vatten, bredvid en betongsula.
    Skapa konto
  • Fuktad jord vid en byggarbetsplats med synlig avloppsrörsanslutning och skuggor på marken.
    Skapa konto
  • Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Tack för hjälpen! Hör av mig om 10 år och meddelar om det blivit några sättningar ;)

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.