13 719 läst ·
84 svar
14k läst
84 svar
Undermålig kakling
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Tyvärr kan jag bara hålla med föregående skribent.
Ifall de plockar upp en platta är risken överhängande stor att tätskiktet följer med upp och då är det svårt att lappa ihop detta så det blir bra.
Har de tur så har inte fixet hunnit härda tillräckligt och då kan det gå att ta upp plattan och försiktigt skrapa bort fixet utan att skada tätskiktet men det gäller verkligen att jobba försiktigt då.
Lägga i lite fog ovanpå den gamla fungerar absolut inte.
Den kommer bara att flagna bort efter en liten tid.
Man måste skrapa ur några millimeter ner och foga om helt.
Detta medför också en risk att skada tätskiktet,
speciellt eftersom de i ditt fall endast rollat på golvet vilket är extra känsligt.
Ifall de plockar upp en platta är risken överhängande stor att tätskiktet följer med upp och då är det svårt att lappa ihop detta så det blir bra.
Har de tur så har inte fixet hunnit härda tillräckligt och då kan det gå att ta upp plattan och försiktigt skrapa bort fixet utan att skada tätskiktet men det gäller verkligen att jobba försiktigt då.
Lägga i lite fog ovanpå den gamla fungerar absolut inte.
Den kommer bara att flagna bort efter en liten tid.
Man måste skrapa ur några millimeter ner och foga om helt.
Detta medför också en risk att skada tätskiktet,
speciellt eftersom de i ditt fall endast rollat på golvet vilket är extra känsligt.
Tyvärr så är inte ens det en garanti när det gäller rollade skikt. Egentligen är det så krasst att det inte behöver punktera det rollade skiktet utan att elasticiteten påverkas av arbetet och detta är något som tillverkarna inte har godkänt fuktspärren för. Den är helt enkelt inte testat för att tåla en sådan behandling så även om den ser hel ut så skall den teoretiskt sett underkännas av försäkringsbolaget vid ett skadeärende.kamilenski skrev:
OBS detta är teorin och i praktiken går dessa saker nästintill aldrig att upptäcka eller bevisa så att självklart kan försäkringen ändå gälla men huvudregeln måste tyvärr ändå vara som Prototypen och Paul redan skrivit - Gör om Gör rätt....
Räknade till 17 plattor som är sönder, inte alla som på bilden. Men när man har ett flångans nytt golv med nya plattor förväntar jag mig att alla ska va hela och fina.
Måste få kontakt med en konsumentrådgivare, för inte måste jag väl låta dom få ytterligare ett till försök?
Måste få kontakt med en konsumentrådgivare, för inte måste jag väl låta dom få ytterligare ett till försök?
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Jag tycker så jäkla synd om denna killen men är inte människa att kunna hjälpa honom hur jag än vrider och vänder på det hela.
Har man hamnat i klorna på sådana här klåpare så är man fan fast verkar det som.
Det enda man kan säga är att han ska avvakta med betalningen och när de anser sig färdiga så borde man kunna göra en besiktning och ifall den blir underkänd vilken den med största sannolikhet blir så ligger han ju lite bättre till.
En klar fördel om man passar på att fotografera en hel del under arbetets gång för att ha som bevis mot klåperiet !
Har man hamnat i klorna på sådana här klåpare så är man fan fast verkar det som.
Det enda man kan säga är att han ska avvakta med betalningen och när de anser sig färdiga så borde man kunna göra en besiktning och ifall den blir underkänd vilken den med största sannolikhet blir så ligger han ju lite bättre till.
En klar fördel om man passar på att fotografera en hel del under arbetets gång för att ha som bevis mot klåperiet !
Problemet är ju att dom anser sig färdiga hela tiden, och då kommer jag med påstående om varför jag inte tycker dom är färdiga. Som nu med plattor som borde bytas ut för att dom är lite söndriga.
Och då kommer dom med lösningar som kanske inte är fackmässiga, så jag måste ju försöka hålla mig ett par steg före om vad dom ska göra så man kan säga till dom vad dom kan eller inte kan göra och isåfall argumentera för varför dom inte kan utföra en viss sak.
Vilket ju är helt tokigt då jag lejt bort detta arbete just pga denna anledning, jag kan inte detta därför har jag vad jag trodde anlitat fackmässigt folk att göra jobbet åt mig.
Därför försöker jag få svar innan dom gör nåt felaktigt så jag kan påpeka att så kan man faktiskt inte göra. Detta är ju dock väldigt enerverande och frågan är självklart med, hur mycket har jag missat...:S Då jag faktiskt inte är insatt eller har kunskap i detta område.
Så jag är väldigt tacksam för alla som svarar och har synpunkter! Keep 'em coming! d^_^b
Som prototypen skrev "... Börja om igen?" Jo men efter två försök så börjar jag undra om dom inte kan bättre, vad kommer gå fel nästa gång...?
Nånstans måste man ju få säga ifrån eller kanske få dom att anlita nån annan som kan sin sak och gör det rätt från början.
Och då kommer dom med lösningar som kanske inte är fackmässiga, så jag måste ju försöka hålla mig ett par steg före om vad dom ska göra så man kan säga till dom vad dom kan eller inte kan göra och isåfall argumentera för varför dom inte kan utföra en viss sak.
Vilket ju är helt tokigt då jag lejt bort detta arbete just pga denna anledning, jag kan inte detta därför har jag vad jag trodde anlitat fackmässigt folk att göra jobbet åt mig.
Därför försöker jag få svar innan dom gör nåt felaktigt så jag kan påpeka att så kan man faktiskt inte göra. Detta är ju dock väldigt enerverande och frågan är självklart med, hur mycket har jag missat...:S Då jag faktiskt inte är insatt eller har kunskap i detta område.
Så jag är väldigt tacksam för alla som svarar och har synpunkter! Keep 'em coming! d^_^b
Som prototypen skrev "... Börja om igen?" Jo men efter två försök så börjar jag undra om dom inte kan bättre, vad kommer gå fel nästa gång...?
Nånstans måste man ju få säga ifrån eller kanske få dom att anlita nån annan som kan sin sak och gör det rätt från början.
Redigerat:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Fler nattsuddare än jag tydligen... 
På så sätt kan du nyttja dina pengar till en helrenovering av seriöst folk som gör bra jobb direkt utan att du ska behöva övervaka det hela.
Kolla detta med BKR och ev. besiktningsman.
Jag tror som jag sagt till dig innan, att om det blir lika dåligt andra gången och du tar dit en besiktningsman som dömmer ut fackmässigheten i utförandet så kan du slippa galningarna.CharlesZidler skrev:Problemet är ju att dom anser sig färdiga hela tiden, och då kommer jag med påstående om varför jag inte tycker dom är färdiga. Som nu med plattor som borde bytas ut för att dom är lite söndriga.
Och då kommer dom med lösningar som kanske inte är fackmässiga, så jag måste ju försöka hålla mig ett par steg före om vad dom ska göra så man kan säga till dom vad dom kan eller inte kan göra och isåfall argumentera för varför dom inte kan utföra en viss sak.
Vilket ju är helt tokigt då jag lejt bort detta arbete just pga denna anledning, jag kan inte detta därför har jag vad jag trodde anlitat fackmässigt folk att göra jobbet åt mig.
Därför försöker jag få svar innan dom gör nåt felaktigt så jag kan påpeka att så kan man faktiskt inte göra. Detta är ju dock väldigt enerverande och frågan är självklart med, hur mycket har jag missat...:S Då jag faktiskt inte är insatt eller har kunskap i detta område.
Så jag är väldigt tacksam för alla som svarar och har synpunkter! Keep 'em coming! d^_^b
Som prototypen skrev "... Börja om igen?" Jo men efter två försök så börjar jag undra om dom inte kan bättre, vad kommer gå fel nästa gång...?
Nånstans måste man ju få säga ifrån eller kanske få dom att anlita nån annan som kan sin sak och gör det rätt från början.
På så sätt kan du nyttja dina pengar till en helrenovering av seriöst folk som gör bra jobb direkt utan att du ska behöva övervaka det hela.
Kolla detta med BKR och ev. besiktningsman.
Jo, det är ju andra gången nu, dom ansåg sig vara färdiga.
Missfärgningarna går att få bort tydligen med nån syramedel dom hade så 'my bad:blushing:, fogarna vet jag dock inte om det är likaså. Men plattorna som är sönder är det ju jag som sagt till dom att så kan det inte se ut. Deras lösning på detta är då att bryta upp individuella plattor.
Men om jag inte tillåter detta så låter jag ju inte dom göra färdigt, vilket dom säkert kan hävda om man tar dit en besiktningsman... "men vi är inte färdiga..."
Därför måste jag försöka få tag i nån som vet hur man kan gå tillväga för jag kan ju inte behöva låta dom få en chans till!!!
Kontakten i början tyckte jag var väldigt bra, lätt att få tag på m.m. Men senaste dagarna jag försökt ringa har ingen svarat och istället har jag efter jag ringt lite senare fått ett sms:|
Tycker det är väldigt barnsligt och jobbigt att kontakten har gått över till sms, vilket försvårar kommunikationen avsevärt.
Missfärgningarna går att få bort tydligen med nån syramedel dom hade så 'my bad:blushing:, fogarna vet jag dock inte om det är likaså. Men plattorna som är sönder är det ju jag som sagt till dom att så kan det inte se ut. Deras lösning på detta är då att bryta upp individuella plattor.
Men om jag inte tillåter detta så låter jag ju inte dom göra färdigt, vilket dom säkert kan hävda om man tar dit en besiktningsman... "men vi är inte färdiga..."
Därför måste jag försöka få tag i nån som vet hur man kan gå tillväga för jag kan ju inte behöva låta dom få en chans till!!!
Kontakten i början tyckte jag var väldigt bra, lätt att få tag på m.m. Men senaste dagarna jag försökt ringa har ingen svarat och istället har jag efter jag ringt lite senare fått ett sms:|
Tycker det är väldigt barnsligt och jobbigt att kontakten har gått över till sms, vilket försvårar kommunikationen avsevärt.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Att skicka sms till sina kunder när man ska kommunicera med dem känns ju så jävla B så man tror ju inte det är sant alltså...
Tyder ju bara på att man inte kan stå till svars för sig längre.
Tyder ju bara på att man inte kan stå till svars för sig längre.
Men även om de "inte är färdiga" borde väl en besiktningsman kunna fastställa om slutresultatet har minsta chans att kunna bli fackmannamässigt utfört i slutänden eller inte, utifrån vad som är gjort hittills? Det borde ju vara uppenbart att de inte klarar av att utföra ett korrekt arbete och med stöd av ett besiktningsprotokoll borde man ju ha rätt att vägra fler försök och ta in en seriös firma.
Du kan väl fråga dem om de verkligen vill fortsätta lägga ner arbete på något du inte tror kommer att bli godkänt och som sannolikt kommer att få göras om, eller om de håller med om att det bästa är att ta dit en besiktningsman redan nu?
Lider med dig!
Du kan väl fråga dem om de verkligen vill fortsätta lägga ner arbete på något du inte tror kommer att bli godkänt och som sannolikt kommer att få göras om, eller om de håller med om att det bästa är att ta dit en besiktningsman redan nu?
Lider med dig!
Ja det har varit lite mycket nu, flyttlasset gick i helgen.
Jobbet är färdigt nu enligt dom iallafall, inte enligt mig. Som sagt, mest estetiskt nu men tex så är fogarna fortfarande gråa på mestadelen utav golvet utom vissa partier där det är korrekt svart.
Ska ringa BKR nu idag och se om dom kan rekommendera en besiktningsman.
Jobbet är färdigt nu enligt dom iallafall, inte enligt mig. Som sagt, mest estetiskt nu men tex så är fogarna fortfarande gråa på mestadelen utav golvet utom vissa partier där det är korrekt svart.
Ska ringa BKR nu idag och se om dom kan rekommendera en besiktningsman.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Ok...CharlesZidler skrev:Ja det har varit lite mycket nu, flyttlasset gick i helgen.
Jobbet är färdigt nu enligt dom iallafall, inte enligt mig. Som sagt, mest estetiskt nu men tex så är fogarna fortfarande gråa på mestadelen utav golvet utom vissa partier där det är korrekt svart.
Ska ringa BKR nu idag och se om dom kan rekommendera en besiktningsman.
Se till att få löst en besiktning innan du betalar i alla fall...
I annat fall är du torsk känns det som och du kommer ingen vart...
Ja exakt, tyvärr gick det ju så långt nu så att jag får ta in en besiktningsman.
Ringde BKR och dom sa till en att gå in på deras hemsida så finns det lista där på besiktningsmän.
Jo fakturan har jag fått nu som ska betalas inom 10 dagar, men som du säger. Måste få en besiktningsman att titta på det först för annars är man nog ganska körd.. :|
Ringde BKR och dom sa till en att gå in på deras hemsida så finns det lista där på besiktningsmän.
Jo fakturan har jag fått nu som ska betalas inom 10 dagar, men som du säger. Måste få en besiktningsman att titta på det först för annars är man nog ganska körd.. :|