Godmidda!

Är mitt i bygget av en lekstuga/friggebod och har några frågor som ni kanske kan hjälpa mig med.

Har köpt en rulle T-Tak YAP Super, KK (T-Emballage) underlagstäckning och pappspik 2.1 x 20 och så långt inga problem, men ändsponten som jag lagt på taket är endast 17mm och det betyder alltså att spiken kommer att gå rätt igenom. Jag kan inte hitta nån kortare spik och jag är inte helt sugen på att häfta fast pappen.

1. Spelar det någon roll om spiken går igenom sponten?

2. Finns det kortare spik att köpa och i så fall var?

3. Hur länge kan man låta underlagspappen ligga som enda skydd innan man måste på med ytpapp/plåt eller annat?
Stugbygget tömde plånboken helt och hållet så det vore trevligt om det höll väldigt väldigt länge :D

Tack o bock!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.