Tjena.

Tänkte lägga in laminat golv av klickmodellen i min nya lägenhet. Har bestämt vilket golv jag vill ha och det är ett laminatgolv som är 6 mm högt, alltså ett väldigt tunt golv.

Golvet ska läggas på ett redan befintligt golv (vet ej om golvet är av plast eller linoleum)

Min fråga är vilket underlag man ska ha. Ska man ha lumppapp eller foam? och hur tjockt foam ska man i så fall ha? Vill ju inte att golvet ska "svikta" för mycket och inte heller att det ska vara för hårt. Eftersom golvet är ganska tunt kanske man borde ha foam av tjockare modell, fast på andra sidan är ju golvet som redan ligger där relativt mjukt, och vill som sagt inte att det ska "svikta" för mycket.

Om någon har koll, tips eller råd så vore jag väldigt tacksam.

Kan tillägga att lägenheten ligger på 4 våning och jag vill ju inte att för mycket oväsen ska komma ner till mina grannar :)

Är golvet rakt och fint så hade jag rullat ut lumppapp bara, är det lite halvdant hade jag rullat ut foam

Det finns även laminatgolv med "inbyggd foam" och till dessa ska du inte ha någon lös foam eller lumppapp. Kolla anvisningarna till ditt golv innan du köper något extra "underlag".

Tag en bild och lägg in på det befintliga golvet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.