8 742 läst ·
8 svar
9k läst
8 svar
Underlag för studsmatta
Medlem
· Västra Götaland
· 24 inlägg
Hej!
Jag har tröttnat på att krypa under studsmattan för att klippa gräset där, plus att det är svårt att klippa där benen är. Därför tänkte jag att jag skulle ha makadam eller liknande som underlag istället.
Är det någon som har nån bra fraktion på sten att rekommendera?
Har väl egentligen bara två önskemål, det ska vara skyfflingsbart, för jag måste frakta det med skottkärra till baksidan. Och det får inte bli så att studsmattan sjunker ner i bland stenarna.
Har tänkt att rama in makadamen med en kantsten.
Vi har nät på studsmattan givetvis och studsmattan kommer att ha benen precis innanför kantstenen så att stegen står på gräset. Detta för att om nån nu skulle trilla av stegen så ska det vara mjukt att landa.
Vad tror ni om 11/16 eller 16/22? Är det lagom storlek?
/C
Jag har tröttnat på att krypa under studsmattan för att klippa gräset där, plus att det är svårt att klippa där benen är. Därför tänkte jag att jag skulle ha makadam eller liknande som underlag istället.
Är det någon som har nån bra fraktion på sten att rekommendera?
Har väl egentligen bara två önskemål, det ska vara skyfflingsbart, för jag måste frakta det med skottkärra till baksidan. Och det får inte bli så att studsmattan sjunker ner i bland stenarna.
Har tänkt att rama in makadamen med en kantsten.
Vi har nät på studsmattan givetvis och studsmattan kommer att ha benen precis innanför kantstenen så att stegen står på gräset. Detta för att om nån nu skulle trilla av stegen så ska det vara mjukt att landa.
Vad tror ni om 11/16 eller 16/22? Är det lagom storlek?
/C
Du kan inte gräva ner den då? nåt sånt här http://itsahouse.blogspot.se/2011/06/grav-ner-studsmattan.html
Medlem
· Västra Götaland
· 24 inlägg
Jag skulle inte vilja vara gräsklippare på en matta där garanterat ungarna har kastat grus över hela gräsmattan. Sedan blir det tröttsamt att ta bort allt igen om något år då ungarna tröttnat.
Men tekniskt sett fungerar det med markduk o makadam.
Men tekniskt sett fungerar det med markduk o makadam.
Medlem
· Västra Götaland
· 24 inlägg
Tanken är inte att det ska bli gräsmatta igen när dottern tröttnar på studsmattan, utan makadamen ska vara kvar.Nimajneb skrev:
Det är därför jag ska rama in den lite fint med kantsten.
Sen hoppas/tror jag inte att hon kommer kasta sten på gräsmattan. Skulle hon göra det så får hon plocka upp dem själv. Känner jag henne rätt så tycker hon det är otroligt tråkigt att plocka upp dem, så det kommer hon inte vilja göra igen...
Medlem
· Västra Götaland
· 24 inlägg
Sorry, läste mest att det var tråkigt att krypa för att klippa, och ville bara ge dig en annan infallsvinkel på problemet......
Salle
(Som lyckades köpa Greenmates robotklippare för 1300 kr genom ett stor/samköp)
Salle
(Som lyckades köpa Greenmates robotklippare för 1300 kr genom ett stor/samköp)
Klicka här för att svara