Hej!
Skall byta ut min gamla luftvattenvärmepump NIBE Fighter 2025 mot en ny NIbe sF2125 . Den gamla står på plattor ganska högt inbyggt stativ. Den nya tänkte jag ställa på cementbalkar i varje ända. Min fråga: Är det här en vettig lösning ? Om jag istället ställer den nya pumpen på de gamla plattorna är jag rädd att den kommer för lågt. Vad tycker proffsen här på byggahus?

S Skaven47 skrev:
Hej!
Skall byta ut min gamla luftvattenvärmepump NIBE Fighter 2025 mot en ny NIbe sF2125 . Den gamla står på plattor ganska högt inbyggt stativ. Den nya tänkte jag ställa på cementbalkar i varje ända. Min fråga: Är det här en vettig lösning ? Om jag istället ställer den nya pumpen på de gamla plattorna är jag rädd att den kommer för lågt. Vad tycker proffsen här på byggahus?
Så här monterade firman min S2125 Utomhusmonterad enhet av S2125 luft-vattenvärmepump vid husfasad med gul väggpanel och dräneringsrör på grusunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

N Nicklas AsplundZicko skrev:
Så här monterade firman min S2125[bild]
Hej ! Det var ju en fiffig o enkel lösning. Det ser ut som lecablock - en liten fundering hur hållbara är dem med tidens gång? // Jan

S Skaven47 skrev:
Hej ! Det var ju en fiffig o enkel lösning. Det ser ut som lecablock - en liten fundering hur hållbara är dem med tidens gång? // Jan
Ganska vanlig lösning så borde hålla. Om annars så är det ju relativt enkelt att lyfta lätt på pumpen och skjuta dit ett utbytesblock

Ja även prismässigt kostar ju ett lecablock betydligt mindre än ett massivt cementblock i motsvarande storlek.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.