Jag håller på att renovera badrummet och jag har bilat bort flytspackel och gammal golvvärme från betongplattan. Det är lite ojämnt efter att jag bilat men spelar det någon roll för den nya golvvärmen (el) eller måste jag spackla helt jämnt innan jag lägger dit slingorna? Den ska ju ändå spacklas in när den väl är lagd. Ojämnt betonggolv efter borttagning av flytspackel och golvvärme i en pågående badrumsrenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ojämn betongplatta efter borttagning av flytspackel och gammal golvvärme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bör jag lägga någon primer på golvet innan jag lägger slingorna oavsett hur ojämnt det är?
 
Ojämnt spelar väl ingen roll, men primer använder man alltid.
 
Dammsugning och primer ett måste, sen att flyta in en V-kabel på det går bra. Glöm inte att få dit ett rör för givaren och den ska vara förlagd mellan ett par slingor.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.