Ska sätta dekortegel av riktig sten och har reglat upp regält och satt en OSB skiva. Det blir ca 1x3m (b x h) dekortegel och i resten av rummet blir det OSB, gips, väv och färg. Funderar lite på vad som är lämpligast att ha bakom dekorteglet för bästa vidhäftning och robusthet i konstruktionen. Det är rejält dekotegel i stenmaterial så det väger en del. Räcker det med gips, primer och fix, eller ska jag sätta väv på gipsen också som en extra armering? Eller jag ska välja annat material än gips?