1 390 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Undercentral 5 ledare
Hej.
Jag har en bod som jag tänkte sätta upp en central i.
In till huvudcentralen i huset kommer 3 faser och PEN.
Till Boden har jag dragit en 5G2.5
Ska jag lägga in både Nolla och Jord på huvudcentralens Jordskena där PEN kommer in och sitter?
Och ska jag lägga både Noll-ledaren och Jordledaren på Jordskenan i undercentralen och sedan i från Jordskenan till JFB och sedan ut till Nollskenan?
Jag har en bod som jag tänkte sätta upp en central i.
In till huvudcentralen i huset kommer 3 faser och PEN.
Till Boden har jag dragit en 5G2.5
Ska jag lägga in både Nolla och Jord på huvudcentralens Jordskena där PEN kommer in och sitter?
Och ska jag lägga både Noll-ledaren och Jordledaren på Jordskenan i undercentralen och sedan i från Jordskenan till JFB och sedan ut till Nollskenan?
I huvudcentralen säkrar du av ledningen och lägger nollan på nollskena och jord på jordskena (om centralen har JFB kan det vara lämpligt att lägga allt "utanför"JFB). I den nya lägger du jord på jordskenan och ink nolla lämpligen på JFB eller på en mindre separat nollskena och sedan till JFB och upp till den "stora" nollskenan.
Jag vill bara varna lite då det finns lite "fällor" och inte är ett bra nybörjarpul:
Jag vill bara varna lite då det finns lite "fällor" och inte är ett bra nybörjarpul:
E elmont skrev:I huvudcentralen säkrar du av ledningen och lägger nollan på nollskena och jord på jordskena (om centralen har JFB kan det vara lämpligt att lägga allt "utanför"JFB). I den nya lägger du jord på jordskenan och ink nolla lämpligen på JFB eller på en mindre separat nollskena och sedan till JFB och upp till den "stora" nollskenan.
Jag lägger mig utanför huvudbyggnadens JFB.
Säkrar av med 3*16A
I huvudcentralen finns en liten Nollskena som PEN kommer in på. Lägger Nollan på den då och Jorden på Jordskenan.
sedan i UC lägger jag Jorden direkt på Jordskenan och Nollan direkt in i JFB och ut från JFB till Nollskenan.
Klicka här för att svara