B
ibland när jag diskar så rinner det ner vatten på golvet. Ser att det inte finns något skydd i form av en list eller liknande precis vid golvkanten. Vad ska jag sätta där för att undvika att det rinner ner vatten bildar en fuktskada under golvet?

• Golv utan skyddslist vid kant, vit vägg med märken ovan köksgolv; risk för vattenläckage från diskstation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitt köksskåp med luckor och trähantag; ingen synlig vattenskyddslist vid golvet, vilket orsakar vattenläckage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror att det bästa är att diska lite försiktigare, men man ska nog blaska på rätt bra för att det ska bli så mycket vatten att det blir en "riktig" fuktskada.

Annars kan du väl ta valfri list som du tycker är snygg men det kommer inte bli vattentätt.

BirgitS
Vilken väg tar vattnet för att hamna på sockeln?
Det är ju inte så bra att få vatten på parkett- och laminatgolv heller.

Om man spiller mycket vatten när man diskar är det lämpligt att torka överallt där det har blivit blött efteråt.

B
Det har runnit ner över framsida på skåpsdörrarna. De gånger som det har runnit ner vatten så har det torkats upp direkt efter diskningen.

BirgitS
Det lär det inte bli någon vattenskada av.
Om det inträffar ofta kan man hänga en handduk ovanpå skåpsdörren medan man diskar, den fångar då upp vattnet.

• Gilla
Banner2027
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.