Hej,
Köpte ett aggregat som installerades för ca 2 år sedan Tylö sense sport 2/4. Pga andra projekt blev aldrig klar. Nu är den redo, men bara ett rörelement blir varmt. Testat trycka på överhättningskyddet utan resultat. Hur tar man lättast redo på vad som är fel?
Kan man byta plats på elementet för att se om det är det som är fel innan man går vidare med elektriker?
Se bilder, tacksam om någon kan guida!
Köpte ett aggregat som installerades för ca 2 år sedan Tylö sense sport 2/4. Pga andra projekt blev aldrig klar. Nu är den redo, men bara ett rörelement blir varmt. Testat trycka på överhättningskyddet utan resultat. Hur tar man lättast redo på vad som är fel?
Kan man byta plats på elementet för att se om det är det som är fel innan man går vidare med elektriker?
Se bilder, tacksam om någon kan guida!
Produkter som diskuteras: "värmeslinga"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Du tänker nog på alternativ B Josth? Verkar som att slingorna är parallellt kopplade där och 4 mm2 ledning är rekommenderad då strömmen fördubblas i och med det.
Men alternativ A kanske är möjligt. Det kan redan vara framdraget mer än en fas till anslutningsdosan.
Blev lite fundersam bara nu då jag läser i manualen: 3. Kontrollera att de två rörelementen går igång (blir röda).
Den borde nog bara värma ett element vid alternativ C som den är kopplad nu. Men om någon vet bättre rätta mig gärna. Kanske tänker fel här.
Manualen: https://cdn2.gung.io/tylo/2900 5252 SENSE SPORT 2-4 installation.pdf
Men alternativ A kanske är möjligt. Det kan redan vara framdraget mer än en fas till anslutningsdosan.
Blev lite fundersam bara nu då jag läser i manualen: 3. Kontrollera att de två rörelementen går igång (blir röda).
Den borde nog bara värma ett element vid alternativ C som den är kopplad nu. Men om någon vet bättre rätta mig gärna. Kanske tänker fel här.
Manualen: https://cdn2.gung.io/tylo/2900 5252 SENSE SPORT 2-4 installation.pdf
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden