Ursäkta att jag tar upp ett ämne som varit uppe tidigare men då mitt problem inte blivit löst så söker jag hjälp här.
Jag har hittat en ugn i England jag vill ha men vet inte hur jag får hit den. Har fått in två priser från olika leverantörer 8000:- från den ena och drygt 4000:- från den andra.
Jag har läst tidigare trådar och där står det om folk som använt Shenker men när jag pratade med dem så gick det ej att ordna och har aldrig tidigare funkat. Jag har möjlighet att bli företagskund men det hjälpte inte utan det måste vara den som skickar som är kund och beställer frakt av Shenker.
Så finns det nå'n som har erfarenhet av det här och kan ge tips.

Detta är visserligen off topic men...

Det finns ju ett otal ugnar att välja på här hemma.
Nog duger väl någon av dem?

Nej, tyvärr då jag vill ha dubbelugn och inbyggd så finns det bara en Smeg för ca 19000 här i Sverige medans det i England finns mycket att välja på.

Google på företag som fraktar pallar mellan England och Sverige. Ring runt till dem. Se till att ha upphämtningsadress med postnummer redo och självklart din leveransadress. Räkna med att du får betala en packningsavgift hos den du köper av då de måste packa in den på pall. Vi löste det för ca 1500:- istället för 6000:- när vi skulle frakta hem två handfat.

OT KnockOnWoods kommentar känns lite onödig. Självklart har TS hittat en spis i England av en anledning. Utbudet är ca 10 ggr så stort och priserna väldigt mycket bättre, dessutom.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.