En G1/4" är en R8 och TS har redan påtalat att den inte passar. G3/8" är R10 och den passar inte heller.Jarlingar skrev:
Problemet är att det inte står något mått på gängorna till slangen på produktsidan och inte heller någonstans på förpackning eller manual.Krilleman skrev:
Men här är den i varje fall
https://www.amazon.se/diskbänk-vatt...ässing+diskbänk+vattenkran%2Caps%2C160&sr=8-2
Köpt den via Amazon, så vet i tusan om det blir vidare lätt att returnera dessvärre. Redan gjort hål i skivan för den och matchat in längdmässigt till handfatet redan också.Johan Gunverth skrev:
Det finns säkert, men jag tycker att du skall returnera den med skälet att det inte går att ansluta den på ett vettigt sätt på den europeiska marknaden. Om det nu är NPT vill säga.
En detalj som avslöjar att kranen är för den amerikanska marknaden är ordet ”faucet”. Samma ord på brittisk engelska är ”tap”
Medlem
· Västra Götaland
· 510 inlägg
Nyligen returnerat på Amazon och det gick väldigt snabbt och smidigt via appen.
Ja, det är väl osannolikt att en siffra skulle översättas fel och 3/8" är en förväntad storlek. Så varför passade det inte för TS tro?
TS, vad provar du med för kopplingar? Bild?
Jag kom också att tänka på att jag sett den förut. Vardå? Jo, IKEA. Gissningsvis tillverkas den i samma fabrik. Dubbla priset visserligen men supporten lär ju vara bättre. Även detta talar starkt för att 3/8" är korrekt storlek på anslutningen.
TS, vad provar du med för kopplingar? Bild?
Jag kom också att tänka på att jag sett den förut. Vardå? Jo, IKEA. Gissningsvis tillverkas den i samma fabrik. Dubbla priset visserligen men supporten lär ju vara bättre. Även detta talar starkt för att 3/8" är korrekt storlek på anslutningen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden