tommib
Jarlingar Jarlingar skrev:
Givet måttet från skjutmåttet så skulle jag gissa att det är en G1/4" koppling.
En bussning eller nippel med övergång till G3/8" eller G1/2" är mest troligt vad du söker.
Glöm inte att uppdatera tråden sen 😉
En G1/4" är en R8 och TS har redan påtalat att den inte passar. G3/8" är R10 och den passar inte heller.

D Dilato skrev:
Kanske är det lättare att hitta en ny slang, gängan i andra änden (kranen) är kanske mer standard.
Ja jag funderar på att köpa en vanlig anslutningsslang på typ Biltema och testa. Har jag tur så passar den och det löser sig så.

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Det finns säkert, men jag tycker att du skall returnera den med skälet att det inte går att ansluta den på ett vettigt sätt på den europeiska marknaden. Om det nu är NPT vill säga.
En detalj som avslöjar att kranen är för den amerikanska marknaden är ordet ”faucet”. Samma ord på brittisk engelska är ”tap”
Köpt den via Amazon, så vet i tusan om det blir vidare lätt att returnera dessvärre. Redan gjort hål i skivan för den och matchat in längdmässigt till handfatet redan också.

Nyligen returnerat på Amazon och det gick väldigt snabbt och smidigt via appen.

Krilleman
Nu kanske min webläsare översatt detta fritt.
Men...

3/8 x2?

1784930864781.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
tommib
Ja, det är väl osannolikt att en siffra skulle översättas fel och 3/8" är en förväntad storlek. Så varför passade det inte för TS tro?

TS, vad provar du med för kopplingar? Bild?

Jag kom också att tänka på att jag sett den förut. Vardå? Jo, IKEA. Gissningsvis tillverkas den i samma fabrik. Dubbla priset visserligen men supporten lär ju vara bättre. Även detta talar starkt för att 3/8" är korrekt storlek på anslutningen.

Krilleman
Jag ser det som 3/8", alltså DN10.

??

Vilken blandare har inte denna likvärdiga gänga?
(Bortsett från DN15 då)

tommib
Jag med. Vad var frågetecknena för?

Krilleman
tommib tommib skrev:
Jag med. Vad var frågetecknena för?
?? = vad annars?

P Plumber skrev:
Intressant läsning för er som köper no-nameblandare från Shein.
[länk]
Ja! Heja EU!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.