Har ett mysterium som jag undrar om någon kan hjälpa mig med.
Beställt en blandare från Amazon och när jag nu ska koppla in den så är anslutningsslangen i en gänga som förbryllar mig. G10 är för stor och G8 är för liten. Vad är detta för mått jag fått på slangen och någon som har tips på någon koppling jag kan köpa för att ansluta till G10?
Beställt en blandare från Amazon och när jag nu ska koppla in den så är anslutningsslangen i en gänga som förbryllar mig. G10 är för stor och G8 är för liten. Vad är detta för mått jag fått på slangen och någon som har tips på någon koppling jag kan köpa för att ansluta till G10?
Står tyvärr inget om dimensioner i manualen.
Produkter som diskuteras: "skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 276 inlägg
Det är väl NPT-gängor som allt annat på Amazon. I Sverige, UK och större delen av EU har vi BSP-gängor
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 276 inlägg
Det finns säkert, men jag tycker att du skall returnera den med skälet att det inte går att ansluta den på ett vettigt sätt på den europeiska marknaden. Om det nu är NPT vill säga.maphoto skrev:
En detalj som avslöjar att kranen är för den amerikanska marknaden är ordet ”faucet”. Samma ord på brittisk engelska är ”tap”
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 276 inlägg
Det är rätt och jag skriver alltid fel. NPT ≠ National Pipe Thread i det här läget. NPS eller liknande är det isåfall med packning. Grejen är att de mesta på Amazon har NP*-gängor. Har själv beställt ett antal gånger och fått rördelar inkompatibla med BSP.Jarlingar skrev:
Givet måttet från skjutmåttet så skulle jag gissa att det är en G1/4" koppling.
En bussning eller nippel med övergång till G3/8" eller G1/2" är mest troligt vad du söker.
Glöm inte att uppdatera tråden sen 😉
En bussning eller nippel med övergång till G3/8" eller G1/2" är mest troligt vad du söker.
Glöm inte att uppdatera tråden sen 😉