Hej. Någon som vet vad detta är för slags kamin? Sitter i en öppenspis i ett 50talshus som i stort sett är orört sedan 70-taletGanska liten ca 30x40cm och 40-50 djup med en liten spisplatta ovanpå.
Har aldrig sett något liknande.
Har aldrig sett något liknande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut att vara liknande dessa "konstruerade för ved, och bör icke eldas med kol eller koks, äro enkla och effektiva långbrännare, som på billigaste sätt lösa uppvärmningsfrågan, i skogsförläggningar, rastkojor, manskapsbodar, sportstugor, bastur m.fl. " möjligt att när det begav sig fanns det fler tillverkare som ej längre är på marknaden.
Mycket möjligt att det är nåt sådant. Denna är dock i gjutjärn känns det som. Intressant..
Medlem
· Östergötland
· 822 inlägg
Vedex står det. Då är det ju solklart. Det är en nibe. Föregångare till nibe vedex 3300 etc.
Klicka här för att svara