784 läst ·
20 svar
784 läst
20 svar
Tylö - trasig Manöverpanel H1
OK blev lite annat, det med fjärrstyrning och diplsy kan ställa till en del med elektroniken. Men eftersom det inte fugerar, så finns inget att förlora. Öppna upp fjärren, under knapparna brukar det vara en ledande gummimatta, som trycker på 2 metalldelar på kortet. Där kan bli oxid och kan torkas av med en toppsy som har ren bensin på sig. Samma sorts bensin som kanske damen i huset gör rent naglarna med.J Jonas Welandson skrev:
EDIT Ser att är fjärren av mobiltyp, så kanske det inte går att göra rent, man väl säga att jag inte skruvat i en sådan. Men skulle våga, då inget går förlorat ändå.
Jag har kollat och det är inte den typen av knappar.
Mer som mobilskärmen med lite “Haptiskt” tryck
Lite som att det morrar till lite när man trycker. Möjligtvis kan man löda om eller dit en ny krets men hittar inte den som reservdel ännu. Letar vidare!
Mer som mobilskärmen med lite “Haptiskt” tryck
Lite som att det morrar till lite när man trycker. Möjligtvis kan man löda om eller dit en ny krets men hittar inte den som reservdel ännu. Letar vidare!
Jag gjorde en total ombyggnation.
Byglade i aggregatet och satte en kapsling utanför som jag styr via "smarta-hemmet" med en Zwave-puck.
Fick då även finessen att jag kan slå på batsun på distans, när man är lite frusen och på väg hem. efter ett utomhusäventyr.
Kan vara en väg att gå om man är lagd åt det hållet. 🙃
Byglade i aggregatet och satte en kapsling utanför som jag styr via "smarta-hemmet" med en Zwave-puck.
Fick då även finessen att jag kan slå på batsun på distans, när man är lite frusen och på väg hem. efter ett utomhusäventyr.
Kan vara en väg att gå om man är lagd åt det hållet. 🙃
Hej! Vi har en sådan här display som är i princip ny. Vi bytte ut den 2023 men vår bastu slutade kort efter det att fungera helt och den ska nu rivas. Displayen är därför till försäljning om det skulle vara intressant? Mvh JennyEriol067 skrev:
Hej! Jag har ett Tylö SE6 bastuaggregat från 2011 som styrs med en manöverpanel H1, se bild. Nu har dessvärre OK-knappen på touchpanelen nästan gett upp. Tylö verkar inte gå att kontakta direkt men Bastuspecialisten (ÅF) säger att det inte finns ny panel/reservdelar att tillgå och att man behöver byta ut hela aggregatet!
Någon som har ett tips?
[bild][bild]
Hej! Vi betalade 7375kr för den. Ser på kvittot nu att vi köpte displayen 7 december 2024 (så inte 2023 som jag först trodde). Kom med ett bud vad du tycker är rimligt 😊 Om vi kommer överens om ett pris kan jag lägga ut den på Blocket (och skicka länken till dig direkt) för en säker och smidig affär. Mvh Jenny
Klicka här för att svara
