Hej! Jag har ett Tylö SE6 bastuaggregat från 2011 som styrs med en manöverpanel H1, se bild. Nu har dessvärre OK-knappen på touchpanelen nästan gett upp. Tylö verkar inte gå att kontakta direkt men Bastuspecialisten (ÅF) säger att det inte finns ny panel/reservdelar att tillgå och att man behöver byta ut hela aggregatet!
Någon som har ett tips?
Någon som har ett tips?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jag är nästan i samma sits då jag ska hjälpa Svärfar att byta ut sin manöverpanel ST-16 till Tylö 5S ifrån 1975😉 och jag har kollat på Bastuspecialistens hemsida, men ej kontaktat dem.
Menade Bastuspecialisten alltså att det inte gick att koppla in någon av deras alla deras olika Tylö eller Harvia manöverpaneler till ditt relativt nya aggregat…utan att du skulle behöva köpa ett nytt aggregat/paket??..(ifrån dom misstänker jag)
Menade Bastuspecialisten alltså att det inte gick att koppla in någon av deras alla deras olika Tylö eller Harvia manöverpaneler till ditt relativt nya aggregat…utan att du skulle behöva köpa ett nytt aggregat/paket??..(ifrån dom misstänker jag)
Vad för fel på panelen. Ett foto på den är bra, vill se hur den ser ut.Roga1337 skrev:
Jag är nästan i samma sits då jag ska hjälpa Svärfar att byta ut sin manöverpanel ST-16 till Tylö 5S ifrån 1975😉 och jag har kollat på Bastuspecialistens hemsida, men ej kontaktat dem.
Menade Bastuspecialisten alltså att det inte gick att koppla in någon av deras alla deras olika Tylö eller Harvia manöverpaneler till ditt relativt nya aggregat…utan att du skulle behöva köpa ett nytt aggregat/paket??..(ifrån dom misstänker jag)
Är det en sådan här panel som visas i den här trådenRoga1337 skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/fel-pa-termostat-till-bastun.288090/
Verkar inte bättre. Nu har de slutat svara. Vet någon om det går att komma i direktkontakt med Tylö?Roga1337 skrev:
Jag är nästan i samma sits då jag ska hjälpa Svärfar att byta ut sin manöverpanel ST-16 till Tylö 5S ifrån 1975😉 och jag har kollat på Bastuspecialistens hemsida, men ej kontaktat dem.
Menade Bastuspecialisten alltså att det inte gick att koppla in någon av deras alla deras olika Tylö eller Harvia manöverpaneler till ditt relativt nya aggregat…utan att du skulle behöva köpa ett nytt aggregat/paket??..(ifrån dom misstänker jag)
Hej! Jag har exakt samma problem! Har du/hittat någon bra lösning?Eriol067 skrev:
Hej! Jag har ett Tylö SE6 bastuaggregat från 2011 som styrs med en manöverpanel H1, se bild. Nu har dessvärre OK-knappen på touchpanelen nästan gett upp. Tylö verkar inte gå att kontakta direkt men Bastuspecialisten (ÅF) säger att det inte finns ny panel/reservdelar att tillgå och att man behöver byta ut hela aggregatet!
Någon som har ett tips?
[bild][bild]
Är det bara att den inte går att vrida tillbaka, så går det att säta dit vad för strömbrytare som helst, men det brukar vara ett ur i dom som stänger av efter 2 timmar, samt vara en förintällningstid för start, upp till flera timmar. DEn sistnämda kan vara utan om det inte finns. Det blir att öppna upp panelen och se vad som får plats, här finns det att botanisera i.J Jonas Welandson skrev:
https://www.google.com/search?q=tim...i6wPAP6JSeoQE&oq=klockströmbrytare+bastu&gs_l
Nej! Det är OK-knappen på glasdisplayen som slutat fungera. Jag frågade/svarade på trådskaparens fråga om en H1- manöverpanel.J jonaserik skrev:Är det bara att den inte går att vrida tillbaka, så går det att säta dit vad för strömbrytare som helst, men det brukar vara ett ur i dom som stänger av efter 2 timmar, samt vara en förintällningstid för start, upp till flera timmar. DEn sistnämda kan vara utan om det inte finns. Det blir att öppna upp panelen och se vad som får plats, här finns det att botanisera i.
[länk]
Mitt aggregat är från 2017 men samma display H1
