Hej! Jag har ett Tylö SE6 bastuaggregat från 2011 som styrs med en manöverpanel H1, se bild. Nu har dessvärre OK-knappen på touchpanelen nästan gett upp. Tylö verkar inte gå att kontakta direkt men Bastuspecialisten (ÅF) säger att det inte finns ny panel/reservdelar att tillgå och att man behöver byta ut hela aggregatet!

Någon som har ett tips?

Tylö SE6 bastuaggregat med grå yta och stenar ovanpå; föreställande problem med en manöverpanel H1 från 2011.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tylö H1 manöverpanel för bastuaggregat, med ikoner och touchknappar inklusive en sliten OK-knapp, modell från 2011.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Skumt att en touchkontroll går sönder. Är det en helt flat (glas)yta som man trycker på?

En undersökning och en försiktigt öppning av panelen kanske kan ge en ledtråd till vara "OK" har lämnat in.
 
Jag är nästan i samma sits då jag ska hjälpa Svärfar att byta ut sin manöverpanel ST-16 till Tylö 5S ifrån 1975😉 och jag har kollat på Bastuspecialistens hemsida, men ej kontaktat dem.
Menade Bastuspecialisten alltså att det inte gick att koppla in någon av deras alla deras olika Tylö eller Harvia manöverpaneler till ditt relativt nya aggregat…utan att du skulle behöva köpa ett nytt aggregat/paket??..(ifrån dom misstänker jag)
 
Roga1337 Roga1337 skrev:
Jag är nästan i samma sits då jag ska hjälpa Svärfar att byta ut sin manöverpanel ST-16 till Tylö 5S ifrån 1975😉 och jag har kollat på Bastuspecialistens hemsida, men ej kontaktat dem.
Menade Bastuspecialisten alltså att det inte gick att koppla in någon av deras alla deras olika Tylö eller Harvia manöverpaneler till ditt relativt nya aggregat…utan att du skulle behöva köpa ett nytt aggregat/paket??..(ifrån dom misstänker jag)
Vad för fel på panelen. Ett foto på den är bra, vill se hur den ser ut.
 
J jonaserik skrev:
Vad för fel på panelen. Ett foto på den är bra, vill se hur den ser ut.
När man vridit på den, så är det lögn i helvete att vrida tillbaka vredet till Off igen. Har ingen bild innuti MP, men googla Tylö ST16.
 
Ja Precis 👍
 
Roga1337 Roga1337 skrev:
Jag är nästan i samma sits då jag ska hjälpa Svärfar att byta ut sin manöverpanel ST-16 till Tylö 5S ifrån 1975😉 och jag har kollat på Bastuspecialistens hemsida, men ej kontaktat dem.
Menade Bastuspecialisten alltså att det inte gick att koppla in någon av deras alla deras olika Tylö eller Harvia manöverpaneler till ditt relativt nya aggregat…utan att du skulle behöva köpa ett nytt aggregat/paket??..(ifrån dom misstänker jag)
Verkar inte bättre. Nu har de slutat svara. Vet någon om det går att komma i direktkontakt med Tylö?
 
  • Arg
Roga1337
  • Laddar…
Eriol067 Eriol067 skrev:
Verkar inte bättre. Nu har de slutat svara. Vet någon om det går att komma i direktkontakt med Tylö?
Är det den vänstra ratten, det är ett ur bakom den och växellådan har nog sagt upp sig. Eller den högra som är en ren termostat med ett rör och en bulb sitter i bastun.
 
J jonaserik skrev:
Är det den vänstra ratten, det är ett ur bakom den och växellådan har nog sagt upp sig. Eller den högra som är en ren termostat med ett rör och en bulb sitter i bastun.
Det är den externa kontrollpanelen på bilden. Finns bara av/på på bastun
 
Eriol067 Eriol067 skrev:
Det är den externa kontrollpanelen på bilden. Finns bara av/på på bastun
OK du har PM
 
Eriol067 Eriol067 skrev:
Hej! Jag har ett Tylö SE6 bastuaggregat från 2011 som styrs med en manöverpanel H1, se bild. Nu har dessvärre OK-knappen på touchpanelen nästan gett upp. Tylö verkar inte gå att kontakta direkt men Bastuspecialisten (ÅF) säger att det inte finns ny panel/reservdelar att tillgå och att man behöver byta ut hela aggregatet!

Någon som har ett tips?

[bild][bild]
Hej! Jag har exakt samma problem! Har du/hittat någon bra lösning?
 
Tyvärr
 
J Jonas Welandson skrev:
Hej! Jag har exakt samma problem! Har du/hittat någon bra lösning?
Är det bara att den inte går att vrida tillbaka, så går det att säta dit vad för strömbrytare som helst, men det brukar vara ett ur i dom som stänger av efter 2 timmar, samt vara en förintällningstid för start, upp till flera timmar. DEn sistnämda kan vara utan om det inte finns. Det blir att öppna upp panelen och se vad som får plats, här finns det att botanisera i.
https://www.google.com/search?q=tim...i6wPAP6JSeoQE&oq=klockströmbrytare+bastu&gs_l
 
J jonaserik skrev:
Är det bara att den inte går att vrida tillbaka, så går det att säta dit vad för strömbrytare som helst, men det brukar vara ett ur i dom som stänger av efter 2 timmar, samt vara en förintällningstid för start, upp till flera timmar. DEn sistnämda kan vara utan om det inte finns. Det blir att öppna upp panelen och se vad som får plats, här finns det att botanisera i.
[länk]
Nej! Det är OK-knappen på glasdisplayen som slutat fungera. Jag frågade/svarade på trådskaparens fråga om en H1- manöverpanel.
Mitt aggregat är från 2017 men samma display H1
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.