Tydliga nivåskillnader i flera skarvar, LaminArt ”Manor Oak Vogue” från Tarkett

108 läst  0 svar

1. 6
    Medlem Nivå 4
    Hej,

Jag har köpt Tarketts laminatgolv LaminArt ”Manor Oak Vogue”. Allt är nu lagt, både av mig själv och av hantverkare, förutom i vardagsrummet som ska läggas inom kort.

Skarvarna längs långsidorna är fina, jämna och släta.

Det som jag dock upptäckt på flera ställen (nästan i varannan/var tredje skarv) längs kortsidorna är att skarvarna är ojämna med både synliga och med foten kännbara nivåskillnader. Även vissa hörn blir ojämna och får tydliga syn- och kännbara nivåskillnader.
    Jag har försökt att ta så bra bilder jag kan på vad jag upplever som ett problem och inte heller så värst snyggt när man ser golvet.

Efter att jag upptäckt detta så har jag läst en del recenssioner på nätet, och det verkar som att fler har upplevt samma sak som jag. Både jag och min hantverkare är vana ”golvläggare”. Betonggolvet under det lagda golvet är slätt och under laminatgolvet ligger både ”rätt” underlagsmaterial och ångspärr.

Självklart vill jag ha ett jämnt och slätt golv utan synliga och kännbara skarvar. Jag har hört av mig till Tarkett men har ännu inte fått något svar...

- Är det någon som känner till detta sedan innan och har liknande erfarenheter av detta golv eller något annat golv?

- Är det ”bara” (tjoho...) att demontera och lägga om golvet eller finns det andra tips eller idéer om vad jag kan göra?

Tacksam på förhand och ha en fin dag!
    /Martin

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: