Fantastiskt! Det var precis det här jag var ute efter, bara något så enkelt som att sätta tvingarna med sidan utåt istället för att ha dom pekande in mot väggen. Varför tänkte jag inte på det?:surprised:

P P-G H skrev:
Fantastiskt! Det var precis det här jag var ute efter, bara något så enkelt som att sätta tvingarna med sidan utåt istället för att ha dom pekande in mot väggen. Varför tänkte jag inte på det?:surprised:
Lateralt tänkande kallas det! (y)

Måste ha skolkat från skolan den dagen dom lärde ut det...:) ibland ser man inte skogen för alla tvingar..eller ser man inte tvingarna för all skog?...

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Är i färd med att göra denna vägg till förvarning för tvingar och knektar, de jag använder mest iaf, resten får ligga i beredskap (enligt tipset högre upp i tråden).
Tvingarna är enklare, lätt att ha samma storlek i lager på konsoler utåt från väggen. Men knektarna har jag inte sett någon riktigt smidig lösning för.
Vill ha dem i djup om kanske tre i samma längd. Men hur förhindra att de vrider sig och faller ned? Har har folk löst det? IMG_8149.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_8152.jpeg
Skapa konto
IMG_8154.jpeg
Skapa konto

Varannan höger-vänster spar djup. Tyvärr vill de hänga snett så kommer behövas stöd åt sidorna en bit ner.

• Gilla
JFrisk och 2 till
  • Laddar…
Om du vrider limknektarna 90 grader och anpassar avståndet mellan konsollerna borde risken att de vrider sig och ramlar ner försvinna. Däremot tar ju limknektarna lite mer djup med den lösningen.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
Om du vrider limknektarna 90 grader och anpassar avståndet mellan konsollerna borde risken att de vrider sig och ramlar ner försvinna. Däremot tar ju limknektarna lite mer djup med den lösningen.
Jo, har tyvärr inte plats för det

nanowire nanowire skrev:
[bild][bild]
Varannan höger-vänster spar djup. Tyvärr vill de hänga snett så kommer behövas stöd åt sidorna en bit ner.
En hink med gott och blandat bra att ha nertill som stöd så löser det sig.. IMG20260830081618.jpg
Skapa konto
IMG20260830081638.jpg
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Gör en bred konsoll med spår i och trä in från sidan. Ev en konsoll bredvid för att hålla "ingången" fri men också hejda tappade knektar.
Vinkla spåren mindre än 90 grader så blir rörelsen lättare, bredden minskar men djupet ökar

Funkar också för vinkelhakar som har en riktigt usel jämviktspunkt för att hänga på en vägg.

Frustrator Frustrator skrev:
En hink med gott och blandat bra att ha nertill som stöd så löser det sig..[bild][bild]
Just den bildliga hinken jag försökte ta mig ur :)

Z z_bumbi skrev:
Gör en bred konsoll med spår i och trä in från sidan. Ev en konsoll bredvid för att hålla "ingången" fri men också hejda tappade knektar.
Vinkla spåren mindre än 90 grader så blir rörelsen lättare, bredden minskar men djupet ökar

Funkar också för vinkelhakar som har en riktigt usel jämviktspunkt för att hänga på en vägg.
Som en kam ut från vägen. Tål att fundera på iaf.

Jag har knektarna på två vanliga bredare konsoller men då har jag bara tre. Idén med upphängning bygger på stödreglarna man brukar ha under knektarna som ju har spår och jag testade ett tag med just de reglarna och det funkade trots att de inte är så djupa.

Prototypade lite. Trodde jag, nu sitter de visst där permanent. IMG_8168.jpeg
Skapa konto
IMG_8166.jpeg
Skapa konto

Tack för tips och tillrop 😊

• Gilla
  • Haha
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.