11 432 läst ·
42 svar
11k läst
42 svar
Tvingande förvaring
Är i färd med att göra denna vägg till förvarning för tvingar och knektar, de jag använder mest iaf, resten får ligga i beredskap (enligt tipset högre upp i tråden).
Tvingarna är enklare, lätt att ha samma storlek i lager på konsoler utåt från väggen. Men knektarna har jag inte sett någon riktigt smidig lösning för.
Vill ha dem i djup om kanske tre i samma längd. Men hur förhindra att de vrider sig och faller ned? Har har folk löst det?
Tvingarna är enklare, lätt att ha samma storlek i lager på konsoler utåt från väggen. Men knektarna har jag inte sett någon riktigt smidig lösning för.
Vill ha dem i djup om kanske tre i samma längd. Men hur förhindra att de vrider sig och faller ned? Har har folk löst det?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 8 374 inlägg
Gör en bred konsoll med spår i och trä in från sidan. Ev en konsoll bredvid för att hålla "ingången" fri men också hejda tappade knektar.
Vinkla spåren mindre än 90 grader så blir rörelsen lättare, bredden minskar men djupet ökar
Funkar också för vinkelhakar som har en riktigt usel jämviktspunkt för att hänga på en vägg.
Vinkla spåren mindre än 90 grader så blir rörelsen lättare, bredden minskar men djupet ökar
Funkar också för vinkelhakar som har en riktigt usel jämviktspunkt för att hänga på en vägg.
Som en kam ut från vägen. Tål att fundera på iaf.Z z_bumbi skrev:Gör en bred konsoll med spår i och trä in från sidan. Ev en konsoll bredvid för att hålla "ingången" fri men också hejda tappade knektar.
Jag har knektarna på två vanliga bredare konsoller men då har jag bara tre. Idén med upphängning bygger på stödreglarna man brukar ha under knektarna som ju har spår och jag testade ett tag med just de reglarna och det funkade trots att de inte är så djupa.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden