Det gäller att ha bra med förvaringsutrymmen och avlastningsytor i tvättstugan. Men det är ventilationen som avgör om tvättstugan ska bli riktigt bra.

Du kan läsa artikeln här: Tvättstuga - planering och utformning

E
Skrivet av: Holger Wästlund

Bra punkter tycker jag. Får jag dessutom komplettera med en checklista när det gäller val av skåpluckor och andra snickerier i tvättstugan - det mesta med utgångspunkt från att det kan bli en hel del fukt i rummet: ? Låga underhållskostnader, träfaner kan t.ex. behöva bytas efter en tid, målade luckor kan man behöva måla om ? Lätt att hålla rent ? Ska inte slå sig i fukt och rumsvärme ? Ska passa ihop med det golv och de bänkskivor som man väljer ? Specialbeställd design eller standard ? Vill du att det du förvarar inne i skåpen ska exponeras eller inte? ? Vill du att skåpluckorna ska kunna förändras i framtiden genom att du t.ex. målar om dem. Går det att måla på det material som luckorna är gjorda av? Holger Wästlund

E
Skrivet av: Gäst

inte minst måste man ju tänka på att få rätt och bekväm belysning. Dra ny el, placering av eluttag. Be en fackman göra elen. /// m.m.

E
Skrivet av: Anne Larsson

Kondens eller frånluftstumlare? - vilket ska man välja om man har ett badrum på ca 5 m2. Är rädd för att med kondenstumlare blir luften bara fuktig och det tar lång tid att torka tvätten.
Känner någon till märket Hotpoint som Elgiganten säljer??

E
Skrivet av: Sören

Ja, jag känner till märket Hotpoint!

E
Skrivet av: Arne

För hus med självdrag gör en luftavfuktare susen. Tvätten är torr inom ett dygn. Att montera tvättmaskin och torktumlare på ett underskåp ger en bekväm arbetshöjd

E
Skrivet av: Marianne

Finns specialbänk att ställa tvättmaskin på för att få upp den i höjd,med korg under som man kan tömma tvätten i.

E
Skrivet av: hasse bergström

här tas se bara upp tatskikt och vad som ska vara i badrummet men stommen då cc avstånd på golv bjälkar och vägg reglar tacksam för svar hasse

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.