Nu har vi äntligen flyttat in i vårt hus med självdrag och tror att det skulle vara en god idé att installera en fläkt som drar ut fukten i tvättstugan. I tvättstugan finns ett hål till en frånluftskanal / självdragskanal som går i ett schakt upp hela vägen ut genom taket (enligt ritningarna på huset heter det "evak.rör").
Tvättstugan är i källaren och fukten ska då igenom röret hela vägen upp genom entreplan, övre plan och vind, dock bara med en böj tror jag.

Min tanke är att köpa någon sorts PAX eller Fresh-fläkt. Jag förstår inte riktigt skillnaden mellan alla olika PAX-fläktar. Skulle en PAX Passad Multi fungera eller bättre att titta på PAX 30 / 60? Som jag förstår det så behöver man inte kallrasspjäll om man går via en självdragskanal, men det kanske är lika bra att ha?

I vårt badrum har vi en Fresh-fläkt som jag tycker verkar fungera bra, men andra klagar lite över kvalitén här på forumet.

Nåväl, kort och gott, kom gärna med era konkreta tips så att jag får bort fukten! ;)

Det är en luftavfuktare ni ska ha så att ni inte suger bort all värme

Förslag på någon luftavfuktare som passar till en tvättstuga?

Sök på forumet så får du massor med tips. Mitsubishi, Woods och KCC brukar väl vara dom märken som hissas mest.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.