3 340 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Tvättstuga, gjutjärnsgolvbrunn, hur göra?
Hej!
Ska renovera tvättstugan.
Det är ett extremet stort fall på golvet.
Jag tänkte flytspackal golvet, men hur gör jag med brunnen. Den kommer säkert bli 7-10 cm för låg.
Hur gör man. Kan man ha den gamal brunnen kvar och sen använda någon förlängning.
Tips mottages!
Ska renovera tvättstugan.
Det är ett extremet stort fall på golvet.
Jag tänkte flytspackal golvet, men hur gör jag med brunnen. Den kommer säkert bli 7-10 cm för låg.
Hur gör man. Kan man ha den gamal brunnen kvar och sen använda någon förlängning.
Tips mottages!
En gammal brunn bör man alltid byta. Inte så besvärligt när du ändå skall göra nytt ytlager på golvet. Knacka bort någon centimeter av betongen runt brunnen så får du säkert upp den. Om den sitter fast kan man alltid knacka itu den.
Jag har använt mig av varianten att placera en hink över befintlig brunn när flytspackling sker, och sedan lägga en plåt med urtag för en klinkerram över det större hålet, och sedan klinker ovanpå.
Behåller alltså befintlig brunn, och gör det möjligt att rensa den, men från ovansidan ser man bara en vanlig klinkerram.
Behåller alltså befintlig brunn, och gör det möjligt att rensa den, men från ovansidan ser man bara en vanlig klinkerram.
Tack för svaren!
Klicka här för att svara