BirgitS BirgitS skrev:
Kan du tänka dig ett stativ som är 41 cm djupt, t.ex. sticker ut 7 cm bakom tvättmaskinen?
Det finns här: [länk]
Jo det funkar väl men jag försöker ta till vara varje cm eftersom det är ett väldigt litet badrum . Jag behöver egentligen bara få upp den ett par cm (5-6 cm) så att den inte kommer i kontakt med vatten eller så.

Med 22mm plyfa med sarg+ben ex https://www.clasohlson.com/se/p/31-4372-1 (som exempel, finns säkert lägre om man letar) hade jag nog löst det. Då blir måtten exakt och du får största möjliga utrymme över

L Lärlingen_101 skrev:
Jo det funkar väl men jag försöker ta till vara varje cm eftersom det är ett väldigt litet badrum . Jag behöver egentligen bara få upp den ett par cm (5-6 cm) så att den inte kommer i kontakt med vatten eller så.
Om du nöjer dig med det så räcker ett par rejält tjocka/höga vibrationsdämpande fötter.

Tänker du rent elinstallationsmässigt är det lite mer att ta i beaktande om du vill ha allt enligt regelboken (då kan det behövas 10cm sockel om du är tillräckligt nära duschen exempelvis).

BirgitS
L Lärlingen_101 skrev:
Maxdjupet, inkl. luckan, är 37,2 cm enligt sidan du länkade till, det är ju inte mycket mindre än 41 cm.
Har du letat på Amazon?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.