Hej
Vi har köpt ett hus som ingår i ett projekt, så bygglov etc hanteras av exploateringsfirma osv. detta ger oss väldigt begränsat med möjligheter att anpassa efter våra önskemål, t ex nu som firman säger att bottenplattan är gjuten, ni kan inte få tvättmaskinsdragning i badrummet, utan ni kan kontakta rörmokare när ni flyttat in.

Här blir jag så matt, eftersom jag påtalade från början att vi vill ha tvättmaskinsdragning där, men de bara kör.. ”ni har köpt ett projekt och såhär är det”.

(tilläggas att de i tidigare identiska hus installerade tvätt just där jag önskat, så nån jäkla omöjlighet att få in på ritning handlar det ju inte om )

Önskar iaf input, det måste ju vara smidigare att låta en rörmokare dra detta innan allt är slutbesiktat etc, eller är det det de vill undkomma , att någon annan än deras hantverkare då skulle göra en installation som kan inverka på slutbesiktningen?

Alla tankar mottages tacksamt!

BirgitS
Jag tror inte byggföretaget kan låta en annan rörmokare vara på deras arbetsplats för det kan bli problem med försäkringar och ansvar för arbetsplatsolyckor etc.

• Gilla
tergo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.