7 401 läst ·
9 svar
7k läst
9 svar
Tvättmaskinen får inte ström
Har en Bosch som är drygt fem år gammal. Fick stopp i filtret så maskinen stannade och dog. Löste stoppet genom att tömma filtret och tömde kvarvarande vatten men nu får inte maskinen ström. Har kollat propp men det verkar det inte vara.
Tacksam för tips på lösning.
Tacksam för tips på lösning.
Moderator
· Stockholm
· 57 895 inlägg
Det är inte så att det finns någon säkerhetsbrytare på en lucka som du fått öppna för att komma åt filtret? Så att luckan eller filterhållaren inte är riktigt återställda?
Det är en vanlig lysknapp. Och helt synlig, ville inte bara komma ut som helt okunnig...
Den satt stenhårt och gick inte att trycka in. Tog i lite hårdare än jag tycker var rimligt och då vippade den och problemet var löst. Låter konstigt att stopp i filtret (vilket det var) kan utlösa det men vad vet jag, nu är det löst.
Den satt stenhårt och gick inte att trycka in. Tog i lite hårdare än jag tycker var rimligt och då vippade den och problemet var löst. Låter konstigt att stopp i filtret (vilket det var) kan utlösa det men vad vet jag, nu är det löst.
Moderator
· Stockholm
· 57 895 inlägg
??? Brytare på väggen till maskinen, eller väggen i rummet?
Kan du lägga upp en bild på det? En vanlig "lysknapp" som dessutom går trögt låter inte helt bra. Om det är en korrekt installation eller ej låter jag andra på forumet svara på, men är mest orolig för ifall du kan riskera att få dålig kontakt i brytaren vilket inte är bra med en hög belastning som du har från en tvättmaskin.
Klicka här för att svara