Hej
Har ställt in ny tvättmaskin. Samma koppling till vattnet som gamla fast den gamla var djupare.
Problemet jag har är att när jag sätter i gamla packningen så används bara ca 1 gänga och den blir då inte tät trots gängtejp. tar jag en tunnare packning så låser inte slangen fast och det läcker där. jag fattar inte varför den inte nyper. Skulle silen ta i på insidan ledningen? Den borde ju då se påverkad ut.
Vad 17 ska man göra?
känns ju inte bra att köra med bara en gänga ansluten. Kan ju haverera närsomhelst
gammal anslutning
ny anslutning
ny anslutning med tjock packning
Har ställt in ny tvättmaskin. Samma koppling till vattnet som gamla fast den gamla var djupare.
Problemet jag har är att när jag sätter i gamla packningen så används bara ca 1 gänga och den blir då inte tät trots gängtejp. tar jag en tunnare packning så låser inte slangen fast och det läcker där. jag fattar inte varför den inte nyper. Skulle silen ta i på insidan ledningen? Den borde ju då se påverkad ut.
Vad 17 ska man göra?
känns ju inte bra att köra med bara en gänga ansluten. Kan ju haverera närsomhelst
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
gammal anslutning
Logga in
Skapa konto
ny anslutning
Logga in
Skapa konto
ny anslutning med tjock packning
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "gängtejp"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 3 566 inlägg
I den nya blå sitter det väl redan en packning ihop med silen?
Medlem
· Västra Götaland
· 3 566 inlägg
Det får inte plats 2 packningar. Är den som sitter längst ner inte tät, peta ut den och sätt i den andra.
Du ska inte ha gängtape till slangen. Den ska inte täta i gängan.
Är inte ”silen” en packning?
jo men vad förklarar att slangen inte nyper fast när jag bara har silen fast den gör det när jag sätter på en packning? Den lyckas uppenbarligen. Inte gänga in sig tillräckligt för att nypa fast botten på anslutningen. därför undrar jag om det kan vara olika gängor på de två?D Daniel 109 skrev:
Redigerat:
Medlem
· Västra Götaland
· 3 566 inlägg
Silen sitter ihop med packningsringen. Är gängorna överdragna? Sätt i den gamla slangen, inga problem utan sil. (om du inte har egen brunn med humus dvs=)
Du skall ha avstängningskran, om slangen havererar när du är på arbete eller ännu värre på semester så blir försäkringsmänniskorna inte glada. Kan vara att de inte betalar ut full ersättning.J Jacon skrev:
Är det någon som stänger av vattnet till tvättmaskinen mellan tvättarna?
Edit: Det är ju en ventil slangen sitter på.
Edit: Det är ju en ventil slangen sitter på.