Man brukar ju ofta rekommendera att en tvättmaskin ska ha några cm fri yta på varje sida för att den vibrerar när den centrifugerar men....är det verkilgen så att maskinen måste ha det så, eller bara ett faktum att den vibrerar om den INTE är instängd på båda sidor? Dvs är maskinernar verkligen gjorde för att de ska hoppa runt, eller är det mer en sidoeffekt av att de kan göra det?

/pJ
 
I min tvättstuga från -51 stod tvättmaskinen på en betongklump 1 meter från väggen men tvättmaskinerna blir bättre.
Den nya har jag ställt 5-10 mm från väggen. Jag skulle undvika att den nuddar väggen för det skakar ju lite i alla fall.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.