Har en bosch avantixx 8 various perfect.
Började vid senaste tvätten dunka väldigt mycket. Tänkte det var dämpare som var paj så har bytt dem mot nya
Körde nu ett skölj/centrifuering men dånade massor då med mot vad den gjort förut. Någon som har en annan idé? Är det lager som är dåligt?
Hör dock inget konstigt när jag snurrar trumman förhand.

• Fel: video- eller ljudfilen kunde inte läsas.
  • Gilla
Janne Olsson1
  • Laddar…
Trumman vobblar ju ganska ordentligt och det låter fruktansvärt så dessvärre är det nog trumlagret som gett sig.
Prova att vicka på trumman i höjdled.

snaggletooth snaggletooth skrev:
Trumman vobblar ju ganska ordentligt och det låter fruktansvärt så dessvärre är det nog trumlagret som gett sig.
Prova att vicka på trumman i höjdled.
Tack för snabbt svar 😊
Testade i höjdled. Inget först men tog på annat ställe och då replikerade ljudet som när den är igång.
Får kolla om jag hittar delen. Är en waq28492sn/01

Redigerat:
Martiniuss Martiniuss skrev:
Har en bosch avantixx 8 various perfect.
Började vid senaste tvätten dunka väldigt mycket. Tänkte det var dämpare som var paj så har bytt dem mot nya
Körde nu ett skölj/centrifuering men dånade massor då med mot vad den gjort förut. Någon som har en annan idé? Är det lager som är dåligt?
Hör dock inget konstigt när jag snurrar trumman förhand.
WOW ett typiskt trumlagerfel

tvättvattenbehållare 00714311 för 4604.- + 3h jobb

returen returen skrev:
[länk]
Tack 😊 ja ser tyvärr ut som det inte går köpa separata lager. Så blir fundera på om det blir en ny maskin. Såg att den faktiskt var 21 år gammal. Tillverkades 01. Så den har ändå kämpat på bra

Martiniuss Martiniuss skrev:
Tack 😊 ja ser tyvärr ut som det inte går köpa separata lager. Så blir fundera på om det blir en ny maskin. Såg att den faktiskt var 21 år gammal. Tillverkades 01. Så den har ändå kämpat på bra
det fanns halvsatser med bakre balja och lager eller bara lagersats men de är ersatta med komplett behållare
enda fördelen med att byta maskin är att även det andra är lika gammalt och på rätt ställe får du en ny maskin med 5-årsgaranti
motorn tex är av borsttyp vilket kräver sitt underhåll

• Gilla
Martiniuss
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.