Samma maskin och samma problem. Lagerfel och går ej att byta eller köpa som reservdel då den är integrerad. Fick beställa ny maskin

H Håbbe01 skrev:
Samma maskin och samma problem. Lagerfel och går ej att byta eller köpa som reservdel då den är integrerad. Fick beställa ny maskin
samma maskin? delar Ni på den?

vilken maskin har Ni då? omöjligt att avgöra på filmen!

O Omedel skrev:
Vad tror ni om detta?
lätt fixat för den händige om man bara vet vad det är för maskin

H Håbbe01 skrev:
Vadå integrerad? Hur ser ett integrerat lager ut? Skitsnack I mina öron

Det är Electrolux Wash and Dry. Några tips på åtgärd?

• Electrolux Wash and Dry med produktetikett som visar modell EWW1686HDW och serienummer 34500289.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
NICHOLAS J NICHOLAS J skrev:
Vadå integrerad? Hur ser ett integrerat lager ut? Skitsnack I mina öron
Reservdel till tvättmaskin, plastbalja med ett lager i mitten, visas. Diskuteras möjlig fix för billigare reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lager sitter i fast i baljan som en enda reservdel. 2500kr om de finns på lager vilket inte fanns.
Men det var min maskin kanske annat med denna. skiljer lite på nummerserie. Men tips emottaget om man kan fixa till den billigt

H Håbbe01 skrev:
[bild]

Lager sitter i fast i baljan som en enda reservdel. 2500kr om de finns på lager vilket inte fanns.
Men det var min maskin kanske annat med denna. skiljer lite på nummerserie. Men tips emottaget om man kan fixa till den billigt
Det syns väldigt tydlig att det är ett standardlager som du hittar på biltema för 50kr. Ta ut det gamla och jämför numret med dessa:

https://www.biltema.se/bil---mc/bil...E0VlwCFLngbpYZbl4t3iAtrUBCptFZgcaAqnZEALw_wcB

• Haha
returen
  • Laddar…
Så en teori är alltså att det är så enkelt som kullagret?

NICHOLAS J NICHOLAS J skrev:
Det syns väldigt tydlig att det är ett standardlager som du hittar på biltema för 50kr. Ta ut det gamla och jämför numret med dessa:

[länk]
Skall plocka ner maskin efter jag bytt ut den mot nya.kan vara bra och ha en i reserv. Bara man får bort det gamla lagret och inte limmat i plastburken så hittar an nog en ersättare. Men lagerkit fanns ej som enskild reservdel till just min modell.

O Omedel skrev:
Så en teori är alltså att det är så enkelt som kullagret?
Tror det ja. Men klart överraskad på att man måste byta en reservdel för 2500 vilket inte verkar vettigt. Söker på din modell så hittar jag en heller ett vanligt lager att införskaffa. Jag fick svar från en av de som säljer reservdelar då jag ej själv hittade det på hemsidorna, att man måste byta hela baljan och inte lager....

Hur får man ut baljan då, börjar skruva bort bakdelen och se hur man kommer åt den?

Räcker nog ej, gummi moj runt luckan lossas, överdel, knappsats o front

H Håbbe01 skrev:
[bild]

fel bild är inte till för din maskin

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.