Precis köpt en Electrolux tvättmaskin.
Den beter sig sjukt märkligt.
I början av programmet lägger den 1-2 minuter på att pumpa ut vatten i avloppsslangen. Låter väldigt ansträngd, som att den vill ha ut vatten som finns kvar. När den sedan ska påbörja programmet & ta in vatten så gör den det i omgångar. Tror jag räknade till 10 ggr på 10 min innan den började köra sitt program.
Antingen om det kommer in för lite vatten eller att det försvinner vatten under påfyllningen.

Tappstället fyllde en 10litershink på 28 sek, så det är knappast för lite flöde skulle jag väl säga.
Jag vetinte om det är avloppslangen som hänger fel. Men de får ju inte gå i golvet heller.
 
  • Skiss av avloppsslangens installation, två purser pekar på höga punkter i slangen mellan tvättmaskin och avlopp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avloppsslangen på baksidan av en Electrolux tvättmaskin, med slangen hängande löst och i kontakt med golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tvättmaskinens avlopps- och vattenslang anslutna vid en vägg, med en enkel träpall på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du möjligthet att korta av slangen på avloppet från TM så gör det, det blir ingen kapilärkraft som kan tömma TM , ingen mage är bäst. Klart fungerar nu med, då nivån från TM är högre direkt efter TM. Det att den tömmer först är normalt, skitvatten ska ut. När den fyller, så är det programmet som sköter det och bry dig inte.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.